انتظار متقاضیان کارت‌های سوخت به پایان می‌رسد؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در تولید بدنه کارت‌های سوخت، تاخیری ایجاد شده بود که اکنون رفع شده و تا پایان دی، تولید تمامی ۹۰۰ هزار درخواست باقی‌مانده کارت‌های سوخت نیز انجام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، علی اکبر نژادعلی در گفت‌وگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر، ضمن بیان وارداتی بودن «چیپست» موجود در بدنه کارت‌های سوخت، گفت: انحصار تولید این بخش از بدنه کارت سوخت، در اختیار چند کشور محدود است و شرکت‌های واردکننده آنها نیز به مشکل برخوردند؛به همین علت، تولید کارت‌های سوخت با تاخیر همراه شد.فریمی که چیپست روی آن سوار می‌شود، در کارگاه‌های داخلی تولید و پس از تبدیل به کارت‌های خام،شخصی‌سازی کارت‌ها انجام می‌شود.

او ادامه داد:امسال حدود 3 میلیون و 300 هزار درخواست صدور کارت سوخت داشتیم که تقریبا یک میلیون و 300 هزار عدد مربوط به خودروهای نوشماره و 2 میلیون مابقی، مربوط به کارت‌های سوخت المثنی بود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که اکنون مشکل تامین کارت‌های خام رفع شده و روند تولید کارت هوشمند سوخت، به روند عادی خود برگشته است، گفت: از 3 میلیون و 300 هزار درخواست ثبت شده، تولید 900 هزار کارت سوخت باقی‌مانده است که امیدواریم تا پایان دی، تولید آنها نیز انجام شود.

او ادامه داد: کارت‌هایی که تاکنون تولید شده‌اند، به نشانی افراد ارسال می‌شوند اما در این فرآیند نیز، مشکلاتی مانند وجود نشانی اشتباه در مرحله صدور سند خودرو وجود دارد. این کارت‌ها، به باجه‌های معطله پست بر می‌گردند. هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه epolice.ir یا post.ir متوجه شوند که کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: گاهی کارکنان پست تا دو مرحله به درب منزل متقاضی دریافت کارت سوخت مراجعه می‌کنند اما مالک کارت سوخت حضور ندارد که باز هم، کارت به باجه‌های معطله پست ارجاع داده می‌شود.

او درباره علت بومی‌سازی نشدن چیپست‌های موجود در بدنه کارت‌های سوخت نیز، توضیح داد: یک موضوع یک تکنولوژی تخصصی است و امیدواریم با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، بتوانیم این فرآیند را نیز بومی‌سازی کنیم. این شرکت‌ها در گذشته نیز بسیاری از تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت را بومی کرده‌اند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.