«هری»: به خاندان سلطنتی رحم کردم!/ اتحاد آمریکا و ژاپن در برابر چین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 14 ژانویه 2023

شنبه، 14 ژانویه 2023، دیلی‌تلگراف مصاحبه‌ای اختصاصی با شاهزاده هری انجام داد با تیتر «به اندازه کافی اطلاعات برای کتابی دیگر وجود دارد؛ به خانواده‌ام رحم کردم که نیمی از خاطرات را بازگو کردم».«آمریکا متعهد شد به ژاپن بیمناک در مقابل چین کمک کند» و «به‌روزرسانی یک اتحاد» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز درباره همکاری‌های آمریکا و ژاپن است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، دیلی‌تلگراف و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

گاردین

داروهای HRT که می‌توانند به پیشگیری از زوال عقل در زنان کمک کنند موضوع گزارش اصلی روزنامه گاردین است که می‌گوید این داروها می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را به میزانی چشمگیر کاهش دهند.

در گزارش این روزنامه آمده: «محققان دانشگاه آنگلیای شرقی (UEA) می‌گویند اگرچه نمی‌توانند با اطمینان بگویند که HRT خطر زوال عقل را در زنان کاهش می‌دهد، اما در میان گزینه‌های دارویی محدود برای زوال عقل و نیاز فوری به درمان‌های جدید، این یافته‌ها «واقعا مهم» بودند.»

تصویر اصلی لیزا ماری پریسلی، خواننده و ترانه‌سرا -دختر اسطوره راک اند رول، الویس پریسلی، خواننده مشهور آمریکایی- را که در ۵۴ سالگی درگذشت، نشان می‌دهد.

(لیزا ماری پریسلی چهار بار ازدواج کرد که معروف‌ترین آنها مایکل جکسون و نیکلاس کیج بودند. او تنها فرزند الویس و پریسیلا پریسلی بود. لیزا راه پدرش را دنبال و آلبوم‌هایش را در دهه ۲۰۰۰ منتشر کرد.)

دیلی‌تلگراف

روزنامه دیلی‌تلگراف مصاحبه‌ای اختصاصی با شاهزاده هری انجام داده است با تیتر «به اندازه کافی متریال برای کتابی دیگر وجود دارد؛ به خانواده‌ام رحم کردم که نیمی از خاطرات را بازگو کردم». دوک ساسکس در اولین مصاحبه روزنامه‌ای برای تبلیغ کتاب خاطراتش به نام Spare (اضافی) فاش کرده که اطلاعات کافی برای نوشتن کتابی دیگر را در اختیار دارد، اما از افشاگری‌هایی که شاه چارلز و شاهزاده ویلیام در صورت علنی‌شدن «هرگز» او را نمی‌بخشیدند، خودداری کرده است.

این روزنامه می‌گوید که آخرین اظهارات هری احتمالا خانواده سلطنتی را به‌شدت نگران افشاگری‌های آینده خواهد کرد!

نیویورک‌تایمز

«آمریکا متعهد شد به ژاپن بیمناک در مقابل چین کمک کند»، «بایدن از اقدامات توکیو برای افزایش بودجه دفاعی خود حمایت می‌کند» و «به‌روزرسانی یک اتحاد» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است درباره همکاری‌های تازه ژاپن و آمریکا.

در این گزارش آمده است: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، جمعه، 13 ژانویه، متعهد شدند با یکدیگر همکاری کنند تا ژاپن را به یک قدرت نظامی قوی تبدیل، به موازنه قوا با چین کمک و اتحاد بین دو کشور را تقویت کنند. آقای بایدن در حالی که دو رهبر در کاخ سفید مقابل آتش نشسته بودند، گفت: بر اساس افزایش تاریخی هزینه‌های دفاعی و استراتژی جدید امنیت ملی ژاپن، ما در حال مدرنیزه کردن اتحاد نظامی خود هستیم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.