واکنش کنعانی به قتل فجیع معلم سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قتل فجیع معلم سیاهپوست توسط پلیس آمریکا، گفت: رژیم آمریکا که برای نیل به مقاصد سیاسی، با ریاکاری در مسائل داخلی دیگر کشورها ورود کرده و اشک تمساح می‌ریزد، نسبت به خشونت مفرط و اقدامات تبعیض‌آلود و نفرت انگیز پلیس کشورش در قبال رنگین پوستان سکوت اختیار می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی در واکنش به قتل فجیع معلم سیاهپوست در آمریکا، گفت: مشاهده تصاویر اقدام خشن و بیرحمانه پلیس آمریکا در قتل «اندرسون» معلم سیاهپوست و تکرار قتل فجیع «جورج فلوید» که نشان از استمرار رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان این کشور دارد، بار دیگر جهانیان را در بهت و شوک فرو برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای تأسف است که‌ رژیم آمریکا که برای نیل به مقاصد سیاسی، با ریاکاری توأم با مداخله‌جویی، در مسائل داخلی دیگر کشورها ورود کرده و اشک تمساح می‌ریزد، نسبت به خشونت مفرط و اقدامات تبعیض آلود و نفرت انگیز پلیس کشورش در قبال رنگین پوستان و جنایت‌ علیه آنان سکوت اختیار می‌کند.

کنعانی با محکوم کردن قتل این معلم جوان سیاهپوست، بر لزوم پاسخگویی دولت امریکا در قبال این جنایت ضدانسانی و بی‌مسئولیتی در برابر تکرار موارد نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در این کشور به ویژه نسبت به‌ حقوق اقلیتها و رنگین پوستان تاکید کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.