ویدیو/ زندانی در هتل

پناهجویان افغان بی‌خانمان، سرگردان و منزوی در هتل‌های بریتانیا

مقامات بریتانیا از فراهم نشدن مسکن برای تعداد زیادی پناهجوی افغان که پس از تسلط طالبان به بریتانیا آورده شده‌اند خبر دادند. بخشی از ۲۱هزار پناهجوی افغان در حال حاضر در مکان‌های اقامتی اسکان داده شده‌اند، اما تقریبا نیمی از آنها بدون مسکن در هتل‌ها رها شده‌ و گیر کرده‌اند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت کشور انگلستان، ۹۲۴۲ نفر در ۶۳ هتل در سراسر بریتانیا مستقر هستند که حدود نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ مقامات بریتانیا از فراهم نشدن مسکن برای بیش از ۹۰۰۰ پناهجوی افغان که پس از تسلط طالبان به بریتانیا آورده شده‌اند خبر دادند. بسیاری از این شهروندان افغان در سمت مترجم یا دیگر مشاغل در ارتش بریتانیا و سایر ارگان‌ها خدمت می‌کردند و به همراه خانواده‌هایشان از افغانستان تخلیه شدند که بزرگترین تخلیه نظامی بریتانیا در بیش از ۷۰ سال گذشته گزارش شده است.

اگرچه بخشی از این ۲۱هزار پناهجوی افغان در حال حاضر در مکان‌های اقامتی اسکان داده شده‌اند، اما تقریبا نیمی از آنها بدون مسکن در هتل‌ها رها شده‌ و گیر کرده‌اند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت کشور انگلستان، ۹۲۴۲ نفر در ۶۳ هتل در سراسر بریتانیا مستقر هستند که حدود نیمی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

طی دو هفته پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ماه آگوست سال ۲۰۲۱، انگلستان حدود ۱۸۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۶۰۰۰ تبعه بریتانیا را تخلیه کرد. اما پس از پایان تخلیه، هزاران افغان دیگر از کشور فرار کرده و به بریتانیا پناهنده شدند. بخشی از این پناهجویان افغان با هزینه روزانه حدود یک میلیون پوند، معادل ۱.۲ میلیون دلار، در هتل‌های بریتانیا اسکان داده می‌شوند. اما از آنجایی که به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی بریتانیا بحران اقتصادی را تجربه می‌کند بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که چرا دولت اقدامات بیشتری برای بیرون راندن این خانواده‌ها از هتل‌ها و اسکان آنها انجام نمی‌دهد.

از آنجا که این پناهجویان در هتل‌هایی در هر نقطه از کشور اسکان داده می‌شوند ممکن است هیچ ارتباطی با دوستان یا خانواده نداشته باشند. این گیر افتادن در هتل علاوه بر فشار روانی شدید بر پناهجویان باعث می‌شود آنها هیچ حمایتی از نظر زبان یا ورود به حلقه‌های اجتماعی نداشته باشند و کاملاً منزوی شوند.

از سویی دیگر ظاهراً کارمندان یا مقامات وزارت کشور به صورت شفاهی یا از طریق ایمیل به پناهجویان گفته‌اند که اگر می خواهند خانه شورایی دریافت کنند نباید از وضعیت خود با مطبوعات و رسانه‌ها صحبت کنند. احتمالاً مسئولان می‌خواهند از این طریق بر شکست‌های خود سرپوش بگذارند.

فشار بر پناهندگان فقط به پناهندگان در هتل‌ها محدود نمی‌شود و بسیاری از خانواده‌هایی که در یک خانه قرار می‌گیرند نیز این فشار را احساس می‌کنند. اما بحران مسکن ممکن است از این نیز بدتر شود زیرا صدها پناهنده اوکراینی جنگ نیز به تعداد پناهجویان اضافه شده‌اند که بر بحران پناهجویان در اروپا دامن خواهد زد.

گزارش و ترجمه: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.