موضع‌گیری علیه داوران ممنوع شد!

محرومیت و جریمه نقدی در انتظار ارکان باشگاه‌ها

احتمالا شاهد در نظر گرفتن محرومیت یا جرایم نقدی سنگین برای ارکان باشگاه‌هایی خواهیم بود که به داوران حمله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، یکی از موارد مهمی که در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به چشم آمد، اشتباهات پرتعداد داوران بود. علاوه بر اشتباهاتی که کمیته داوران فدراسیون فوتبال در امر چینش قاضی‌ها داشت، داوران هم گاهی اوقات اشتباهات مرگباری انجام دادند که در رقم‌خوردن نتایج برخی بازی‌ها تاثیرگذار بود.

طبیعی است که با افزایش اشتباهات داوران و کمک‌داوران و تاثیرگذاری تصمیمات اشتباه آنها در نتایج، صدای برخی مدیران، مربیان و بازیکنان دربیاید و درباره قضاوت داوران موضع‌گیری کنند. در هفته‌های گذشته لیگ برتر، بارها شاهد مصاحبه‌های تند برخی ارکان باشگاه‌ها علیه داوران و قضاوت آنها بودیم. این مصاحبه‌ها گاهی به اتهام و توهین هم کشیده شد که آخرین نمونه آن بازی استقلال و تراکتور در جام حذفی بود؛ جایی که مسئولان ارشد باشگاه تراکتور حملات عجیبی به کوپال ناظمی، داور وسط، داشتند.

حالا در کنار برنامه‌هایی که کمیته داوران برای کاهش اشتباهات در نیم‌فصل دوم در نظر گرفته، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم تصمیم گرفته با توهین‌کنندگان به داوران برخورد کند. در اطلاعیه‌ای که کمیته انضباطی صادر کرده، آمده است: «پیرو جلسه هم‌اندیشی داوران لیگ برتر با اعضای کمیته انضباطی و در راستای حفظ و صیانت از داوران و حیثیت و شئون جایگاه مقدس داوری، بدین وسیله اعلام می‌شود که کمیته انضباطی به‌عنوان یکی از ارکان قضائی فدراسیون، از تمامی ظرفیت‌های قانونی به نحو حداکثری در مقابله با هرگونه هجمه و بدرفتاری به‌ویژه درباره اظهارات بعد از مسابقه نسبت به داوران و سایر مقامات رسمی مسابقات توسط باشگاه‌ها و منتسبین به آنها در تمامی لیگ‌ها و رده‌ها استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود باشگاه‌ها ضمن احترام به مقررات انضباطی و اهتمام در اجرا آنها، همکاری لازم را به عمل آورند.»

با این تفاسیر، احتمالا شاهد در نظر گرفتن محرومیت یا جرایم نقدی سنگین برای ارکان باشگاه‌هایی خواهیم بود که به داوران حمله می‌کنند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.