وزیر نیرو:حجم پرشدگی سدهای کشور به ۴۰ درصد رسید

وزیر نیرو در شرایط کنونی وضعیت تامین آب و برق پایدار است و نگرانی در این دو بخش وجود ندارد، گفت: حجم پرشدگی سدها ۴۰ درصد است، این عدد تا ۳۵ درصد هم رسید اما اکنون وضعیت بهتر است .

به گزارش شهروند آنلاین،علی‌اکبر محرابیان امروز در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت سدهای کشور، افزود: بارش‌ها در بخش‌های قابل توجهی از کشور خوب بود و امیدواریم تداوم داشته باشد، البته پیش‌بینی‌ها نیز در این بخش خوب است، اما در حوزه‌هایی نسبت به شرایط عادی و نرمال به ویژه در استان تهران، البرز، قزوین، همدان و برخی استان‌های شرق کشور فاصله به داریم و انتظار می‌رود با بارش‌های پیش رو جبران شود.

او ادامه داد: حجم پرشدگی سدها ۴۰ درصد است، این عدد تا ۳۵ درصد هم رسید، اما اکنون وضعیت بهتر است. روان آب‌ها با توجه به برودت هوا کم است که در ماه‌های آینده روا آب‌ها بیشتر خواهد شد و حجم پرشدگی سدها نیز بهبود می‌یابد.

وزیر نیرو گفت: در شرایط کنونی وضعیت تامین آب و برق پایدار است و نگرانی در این دو بخش وجود ندارد و همه تلاش خود را برای تامین پایدار آب و برق خواهیم کرد.

محرابیان با بیان اینکه در شرایطی که برودت هوا زیاد می‌شود، طبیعتاً هم در بخش شبکه‌های آب و همچنین شبکه برق خدمت رسانی مشکل می‌شود، گفت: باید بتوانیم هم تاسیسات برق را پایدار نگه داریم و هم از یخ‌زدگی‌ها جلوگیری کنیم.

او افزود: یخ‌زدگی در آبرسانی و سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها اثرگذار است، زمانی که هوا سرد می‌شود سوخت مایع نیز حالت نیمه‌جامد به خود می‌گیرد و تجهیزاتی که باید نصب شود تا برق تولید کند، می‌بایست دائماً مورد مراقبت قرار بگیرد؛ با این حال مردم مطمئن باشند آب و برق پایدار را به آنها می‌رسانیم و تمام تلاش مجموعه دولت، دستگاه‌های مختلف و همکارانم در وزارت نفت این است که سوخت را به موقع تحویل دهند و بتوانیم برق پایدار را تامین کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با صرفه‌جویی و رعایت الگوهای مصرف این شرایط برودت بی‌سابقه را پشت سر می‌گذاریم، بیان کرد: در حوزه آب و برق همکاران آمادگی کامل دارند، انشاءالله با یاری خدا این شرایط را پشت سر می‌گذاریم.

او با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان ادارات پرمصرف، تاکید کرد: انصافاً بخش اداری از تابستان که برنامه مدیریت مصرف ابلاغ شد، در مجموع رعایت خوبی داشتند، البته ممکن است ساختمان‌هایی باشند که رعایت کمتری کنند ولی درمجموع خوب است و امروز روحیه صرفه‌جویی در بخش اداری عمومی حاکم است. اتفاقی که در تابستان افتاد جز با همراهی مردم ممکن نبود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.