اعلام سهمیه حجاج کشورها

مقامات حج عربستان سعودی سهمیه حج آینده هر کشور را یک نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت آن کشور اعلام و تأکید کردند که اتباع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس امکان ثبت نام از داخل عربستان را ندارند.

به گزارش شهروند آنلاین، معاون وزیر خدمات حج و عمره عربستان سعودی گفت: ظرفیت حج امسال کامل خواهد بود و تعداد حجاج به تعداد قبل از همه‌گیری کرونا بازخواهد گشت.

عمرو المداح  همچنین تأکید کرد: تعداد حجاج به اندازه تعداد سال ۲۰۱۹ خواهد بود؛ اما کیفیت خدمات‌رسانی به زائران مطمئنا بهتر از قبل است.

این مقام سعودی با بیان اینکه سهمیه حجاج هر کشور طبق مصوب قبلی است، گفت: به ازای هر هزار نفر جمعیت در کشورها، یک نفر امکان تشرف به حج را دارد که در مجموع تعداد حجاج به ۲ میلیون نفر می‌رسد که از این تعداد یک میلیون وهشتصد هزار نفر از خارج و ۲۰۰ هزار نفر از داخل عربستان هستند.

اتباع کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از کشورهایشان ثبت نام کنند

وزارت حج و عمره عربستان سعودی همچنین اعلام کردند که حجاج کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس که در عربستان اقامت دارند، نمی‌توانند در داخل عربستان برای حج ثبت نام کنند و باید از طریق نمایندگی‌های حج در کشورشان اقدام کنند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ثبت نام حجاج داخلی محدود به کسانی خواهد بود که دارای هویت ملی عربستانی هستند یا مجوز اقامت معتبر داشته باشند.

عربستان سعودی دوشنبه گذشته از امضای توافقنامه‌هایی با هیأت‌هایی از ۲۴ کشور اسلامی در خصوص سهمیه حجاج و خدمات‌رسانی به آنها خبر داد.

درخواست عراق برای افزایش سهمیه حج

در همین حال سامی المسعودی، رئیس سازمان حج و عمره عراق هم با رد شایعات درباره محدود شدن سهمیه حج امسال این کشور گفت که از وزارت حج و عمره عربستان سعودی خواسته است با توجه به جمعیت عراق سهمیه حجاج این کشور را برای حج امسال افزایش دهد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.