توصیه‌های هلال‌احمر برای نجات افراد دچار سرمازدگی

مدیرکل آموزش‌های همگانی معاونت آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر به بیان توصیه‌هایی هنگام مواجهه با افراد دچار سرمازدگی پرداخت.

به گزارش شهروند آنلاین نواب شمس پور، مدیر کل آموزش‌های همگانی معاونت آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: توصیه هلال احمر هنگام مواجهه با فردی که ‌دچار سرمازدگی شده است این است که در صورت تشخیص و نیاز با اورژانس تماس بگیرید.

او در ادامه افزود: فرد را از نظر برقراری راه هوایی- تنفس- گردش خون بررسی کنید. چنانچه فرد هوشیاری کامل دارد و مشکلی در بلع مایعات ندارد، با احتیاط کامل به او نوشیدنی گرم (به جز نوشیدنی‌های کافئین دار و الکل دار) بدهید و گرم کردن فرد سرمازده را تا رسیدن نیروهای کمکی ادامه دهید.

مدیرکل آموزش های همگانی معاونت آموزش و پژوهش و فناوری هلال احمر افزود: چنانچه فرد بیمار غیر هوشیار و بدون تنفس است، بلافاصله احیای قلبی- ریوی را آغاز کنید. از قراردادن فرد بیمار در معرض سرما جلوگیری کنید و لباس‌های خشک را جایگزین لباس‌های مرطوب و خیس او کنید.

شمسی پور خاطرنشان کرد: می‌توانید از پوشش‌هایی همچون “کلاه- دستکش- جوراب”، استفاده کنید. سپس فرد را درون یک پتوی خشک بپیچید و در صورتی که وسایل گرمایشی در اختیار دارید، ضمن حفاظت از شخص و مراقبت از او می‌توانید این وسایل را به شخص نزدیک کنید.

او متذکر شد: مراقب باشید که وسایل گرمایشی بیش از حد به شخص نزدیک نباشد، چون ممکن است به دلیل بی‌احتیاطی باعث سوختگی فرد شود. (استفاده مستقیم از سیستم‌های گرمایشی روی پوست، جهت جلوگیری از سوختگی فرد بیمار، توصیه نمی‌شود)./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.