اعلام وضعیت فوق‌العاده در کالیفرنیا

طوفان در ایالت کالیفرنیا که تاکنون به کشته شدن دستکم ۱۶ نفر منجر شده است، باعث شده جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام وضعیت فوق‌العاده در این ایالت را تصویب کند.

به گزارش شهروند آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت: طوفانی که از ۲۶ دسامبر (۵ دی) این ایالت طلایی آمریکا را در نوردیده است، ضمن کشته شدن این تعداد، باعث سرازیر شدن سیل، قطعی برق، رانش گل و لای، تخلیه منازل و بسته شدن جاده‌ها شده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ جو بایدن همچنین به نیروهای فدرال دستور داد به تکمیل تلاش‌ها در سطح ایالتی، قبیله‌ای و محلی در مناطقی که تحت تاثیر طوفان‌های شدید زمستانی، سیل، رانش زمین قرار گرفته‌اند، کمک کنند.

در این بیانیه آمده است: تصویب این وضعیت از سوی رئیس‌جمهوری کمک‌های فدرال را در اختیار افراد آسیب‌دیده در مناطق آسیب‌دیده در شهرهای سانتا کروز، مرسد و ساکرامنتو قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ایالت کالیفرنیا همیشه به خاطر آتش‌سوزی‌های مهیب در غرب آمریکا در معرض خطر بوده و این بار با توجه به بارش‌های بی‌سابقه، با خطر طغیان رودخانه و جاری شدن سیل مواجه شده است.

فرماندار کالیفرنیا هفته پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: تاکنون ۳۴ هزار نفر از ساکنان این ایالت دستور تخلیه از محل سکونت خود را دریافت کرده‌اند.

شدت بارندگی‌ها در ایالت کالفرنیا نسبت به مدت مشابه بی‌سابقه بوده و به قطع برق بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و تجاری در این ایالت از آمریکا منجر شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.