گشایش بازار مبادله ارز طلا

رئیس کل بانک مرکزی نرخ ۲۸۵۰۰ را مبنای خرید و فروش ارز در سامانه نیما اعلام کرد و افزود: نیمه اول بهمن بازار مبادله ارز طلا را افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،فرزین رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر از ارائه گزارشی درخصوص سیاست‌های ارزی و پولی سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: سیاست‌های ارزی در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی قرار دارد و ان شاء الله امسال این سیاست‌ها را در بودجه منظور و در سال آینده پیگیری خواهیم کرد.

فرزین همچنین نرخ ۲۸۵۰۰ را مبنای خرید و فروش ارز در سامانه نیما اعلام کرد و افزود: نیمه اول بهمن بازار مبادله ارز طلا را هم افتتاح خواهیم کرد. در این بازار بقیه نیاز‌های خدماتی و بقیه نیاز‌های مردم به ارز تامین خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که «سیاست‌های پولی و ارزی انقباضی خواهد بود یا انبساطی؟» گفت: معتقدم سیاست‌ها باید در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی باشد. اگر سیاست‌ها شدیدا انبساطی باشد، قطعا منجر به تثبیت نخواهد شد و اگر هم شدیدا انقباضی باشد، قطعا از سمت رشد ما را دچار مشکل می‌کند؛ بنابراین سیاست‌های پولی و ارزی باید به گونه‌ای باشد که در تثبیت اقتصادی در سال آینده به ما کمک کند. /

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.