تاکسی اسقاطی چند؟

معاون فنی و بهره‌برداری تاکسیرانی تهران گفت: قبل از آغاز فرآیند اسقاط تاکسی‌های فرسوده نام مراکز اسقاط، تعهدات آنها و میزان مبلغ پرداختی بر روی سایت تاکسیرانی قرار می‌گیرد و رانندگان می‌توانند با آگاهی کامل مرکز اسقاط‌شان را انتخاب کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، علی محتشمی پور با اعلام شرایط جدید اسقاط تاکسی‌های فرسوده پایتخت، افزود:از ابتدای سال جاری بحث اسقاط تاکسی‌های فرسوده شهر تهران در قالب ساز و کار جدید ایجاد شد به گونه‌ای که برای فراخوان مراکز اسقاط خودرو اقدام کردیم تا راننده و مالک تاکسی فرسوده بتواند مرکز اسقاط را خودش انتخاب کند.

او گفت:این فراخوان طی دو مرحله با موفقیت ودرهفته گذشته نیز سومین مرحله آن انجام شد و ۱۹ مرکز اسقاط پیشنهادات خود را در پاکت‌های دربسته به تاکسیرانی دادند .

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام یک خبر خوش برای تاکسیرانان، گفت: قیمت اسقاط تاکسی فرسوده شهر تهران در مقایسه با سال گذشته 3  ونیم برابر شده است. یعنی در سال گذشته قیمت اسقاط تاکسی سمند و پژو فرسوده بطور میانگین ۱۷ میلیون تومان بوده، اما حالا ارزش اسقاط به سقف ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

به گفته محتشمی پور، ارزش اسقاط ون‌های فرسوده نیز سال گذشته بطور میانگین ۱۲ میلیون تومان بوده است، اما بعد از فراخوان سوم این ارزش به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است و با این ساز و کار شاهد رشد قیمت و ارزش اسقاط تاکسی‌ها هستیم.

او با بیان اینکه مراکز اسقاط متعهد می‌شوند که قیمت‌های اعلامی را رعایت کنند، افزود: یکی از گلایه‌های رانندگان تاکسی این است که برخی مراکز اسقاط به بهانه‌های مختلف که مثلا یک قطعه کسر شده در پرداخت ارزش اسقاط به صورت غیر قابل توجیهی از مبلغ نهایی اسقاط کم می‌کنند که در ساز و کار جدید مراکز متعهد می‌شوند که مبلغ معینی بابت هر نوع کسورات تاکسی اعلام کنند و اگر بیشتر از مبلغ اعلامی از قیمت نهایی اسقاط کسر کنند، تخلف است.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: نام مرکز اسقاط، تعهدات آنها و میزان مبلغ پرداختی قبل از آغاز فرآیند اسقاط بر روی سایت تاکسیرانی قرار می‌گیرد و رانندگان می‌توانند با آگاهی کامل مرکز اسقاط‌شان را انتخاب کنند.

محتشمی پور با بیان اینکه هم‌اکنون نوسازی تاکسی فرسوده  مبتنی بر خودروی سمند سورن است که قیمت نهایی آن ۲۷۳ میلیون تومان اعلام شده و رشد ۱۰۰ میلیونی نسبت به قیمت سمند در سال گذشته داشته است، گفت: افزایش ارزش اسقاط تاکسی فرسوده در راستای کمک به معیشت رانندگان تاکسی و کم‌کردن فاصله میان قیمت خودروی قدیم و جدید است.

او با بیان اینکه بر این اساس عایدی راننده تاکسی از ۱۸ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان رسیده و این مساله می‌تواند نتایج مثبتی در فرآیند نوسازی تاکسی‌ها داشته باشد، تصریح کرد: در این میان برخی رانندگان مایل هستند که بعد از اسقاط خودرویشان از شبکه تاکسیرانی خارج شوند که این افراد می‌توانند اسقاط بدون جایگزین انجام داده و از پول محل اسقاط تاکسی‌شان، استفاده کنند.

او افزود: همچنین ساز و کار جدیدی تعیین شده است که رانندگان تاکسی فرسوده‌ای که توان نوسازی تاکسی‌شان را ندارند می‌توانندبرای اسقاط تاکسی فرسوده‌شان اقدام کنند، اما به جای دریافت یک تاکسی نو، یک تاکسی کارکرده با شرایط بهتر و کم‌کارکردتر خریداری کنند.

او افزود: تمام تلاش سازمان تاکسیرانی شهر تهران این است که با ساماندهی به فرآیند اسقاط و پیگیری تسهیلات بانکی شرایط آسانتری را برای رانندگان تاکسی در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده‌شان فراهم کند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.