اختصاص ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه سلامت

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۶۹ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت و ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، رحیم زارع در توضیح جلسه نوبت صبح روز دوشنبه کمیسیون تلفیق بودجه به خبرنگاران گفت: در این جلسه ابتدا رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه این کمیسیون، ضمن تشریح نقاط قوت و ضعف بودجه تاکید کرد که در جریان بررسی این لایحه سقف بودجه افزایش نیابد و از بی‌انضباطی مالی نیز جلوگیری شود.

زارع ادامه داد: رئیس مجلس همچنین بر این نکته داشت که منابع و مصارف در بودجه سال آینده واقعی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کل کشور اضافه کرد: قالیباف در این جلسه نقشه راهی درباره مالیات کسب و کارهای کوچک و حمایت از کسب و کارها در فضای مجازی و حوزه های اشتغال، معیشت و مسکن داشت که در جریان بررسی جزییات بودجه مورد توجه قرار می‌گیرد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز مصارف بودجه سال آینده نیز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسه موضوعات مرتبط با مصارف همچون طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای و پرداخت یارانه‌های نقدی بررسی شد.

به گفته زارع، پیش‌بینی دولت برای منابع مالی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است که از این رقم ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به یارانه نان اختصاص می یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ افزود: در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد به صورت پلکانی در نظر گرفته شده ضمن آنکه میزان حداقل حقوق و معافیت مالیاتی آن هفت میلیون تومان است.

زارع تصریح کرد: در لایحه بودجه برای ایجاد صندوق‌های پیشرفت در هر استان هزار میلیارد تومان و برای صندوق تثبیت بازار سرمایه ۱۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته او، در لایحه دولت ۱۰ درصد منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یعنی رقم ۶۹ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت و ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، جلسات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کل کشور از روز شنبه ۲۴ دی ماه ‌آغاز شده است و این کمیسیون در دو نوبت صبح و عصر به بررسی کلیات این لایحه می پردازد تا گزارش خود را برای جلسه علنی روز دوم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی آماده کند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.