مسکو به دنبال رژیم بدون روادید برای اتباع روسیه

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که از امروز شهروندان بیش از ۶۰ کشور می‌توانند بدون تهیه روادید و تنها با گذرنامه ملی خود وارد روسیه شوند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو در حال کار بر روی توافق‌نامه‌هایی برای معرفی رژیم بدون روادید برای اتباع روسیه است که قصد دارند به بحرین، عمان، عربستان سعودی و تعدادی دیگر از کشور‌ها سفر کنند.

یوگنی ایوانف افزود، در حال حاضر کار برای تهیه پیش‌نویس توافقنامه‌های مربوط به سفر بدون روادید اتباع روسیه به مکزیک و مالزی و همچنین برخی از کشور‌های جزیره‌ای دریای کارائیب مانند کشور‌های مشترک‌المنافع باهاما، باربادوس، هائیتی، ترینیداد و توباگو و سنت لوسیا در حال انجام است.

این دیپلمات در ادامه تصریح کرد، در حال حاضر توافق‌نامه‌های مشابهی با بحرین، کویت، عمان، عربستان سعودی و زامبیا نیز در دست تهیه است.

او گفت: “علاوه بر آن ما در حال مذاکره با هنگ کنگ برای طولانی‌تر کردن مدت اقامت نظام بدون روادید از ۱۴ روز به ۳۰ روز هستیم. ”

ایوانوف همچنین گفت که از امروز شهروندان بیش از ۶۰ کشور می‌توانند بدون تهیه روادید و تنها با گذرنامه ملی خود وارد روسیه شوند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.