سامانه بارشی جدید کدام استان‌ها را درگیر می‌کند؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور و ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، ضیائیان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:امروز ۲۶ دی در برخی مناطق جنوب و جنوب غرب بارش پراکنده باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف رخ می‌دهد. همچنین از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بوشهر و برخی مناطق واقع در خوزستان و جنوب و غرب فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

او ادامه داد: فردا سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه‌غربی و شمالی هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه‌جنوبی اصفهان، کرمان، یزد و برخی مناطق خراسان جنوبی و نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. این بارش‌ها در فارس و بوشهر شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه ۲۸ دی در مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان بارش باران و برف رخ می‌دهد. پنجشنبه (۲۹ دی) در جنوب سیستان و بلوچستان و از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه ۳۰ دی در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

او افزود: امروز صبح در استان‌های واقع در غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان یخبندان رخ می‌دهد. از سه‌شنبه (۲۷ دی) تا آخر هفته افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت نیمه‌شمالی کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه در نوار شرقی و برخی مناطق جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز شمال خلیج فارس، سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

ضیاییان همچنین گفت: بررسی داده‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر عمدتا به علت کم‌بارشی و افزایش دمای فصل زمستان، امواج سرمایی قابل ملاحظه‌ای را در کشور شاهد نبودیم لذا موج سرمای اخیر در برخی از نقاط ۱۱ استان کشور، کاهش دمای کم‌سابقه‌ای را در بازه حدودا ۱۰ ساله ایجاد کرد. البته معمولا برای بررسی و محاسبه رکورد‌های آماری دوره بلند مدت ۳۰ ساله متداول است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: ایستگاه‌های «درمیان و زهان» در خراسان جنوبی، «چادگان» در اصفهان، «قروه» در کردستان و «ایلبگی» در چهارمحال و بختیاری با ثبت دما‌هایی بین ۱۳- تا ۲۹- درجه، سردترین دما و یخبندان را طی گذر این موج تاکنون ثبت کرده‌اند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ۲۷ دی قسمتی ابری وغبارمحلی به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد ملایم و اواخر وقت غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ و روز چهارشنبه ۲۸ دی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.