دلیل ناکامی بزرگ شمشیربازان چه بود؟

پول‌شان را ندادند، مربی هم نداشتند!

باید دید فدراسیون شمشیربازی چه تدابیری برای حفظ آمادگی ذهنی سابریست‌ها در نظر خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، رقابت‌های شمشیربازی گرندپری تونس در شرایطی برگزار شد که هر سه نماینده سابر ایران با عملکردی ضعیف جایگاه خود را در فدراسیون جهانی از دست دادند و چند پله سقوط کردند. این رقابت‌ها با توجه به امتیازهای لازم برای کسب سهمیه المپیک از یک‌سو و جوایز نقدی انفرادی از سویی دیگر، مورد توجه مدعیان شمشیربازی قرار گرفت و شاهد حضور آنها در تونس بودیم.

علی‌ پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی نمایندگان ایران در این مسابقات بودند که نتایجی ضعیف کسب کردند و بدون عنوان از دور رقابت‌ها کنار رفتند. مساله‌ای که ناکامی شمشیربازان ایران را بیشتر مورد توجه قرار داده، افت آنها نسبت به جام جهانی الجزایر است. تیم شمشیربازی ایران در آن تورنمنت به فینال رفت و نایب‌قهرمان شد، اما اینکه همان ورزشکاران در فاصله‌ای کوتاه دچار افت شوند، ممکن است دلایل دیگری جز مسائل فنی داشته باشد.

یکی از موضوعاتی که باعث انتقاد به فدراسیون شمشیربازی شده، مسائل مالی است. بعد از نایب‌قهرمانی در جام جهانی، به شمشیربازان قول پاداش ویژه داده شد، اما این پاداش با گذشت حدود 3 ماه به آنها پرداخت نشد. نکته عجیب دیگر در فرستادن نفرات سابریست کشورمان به رقابت‌های گرندپری تونس اعزام نشدن مربی تیم با نفرات است. در شرایطی که ارتباط خوبی بین علی پاکدامن،‌ محمد فتوحی و محمد رهبری وجود دارد و آنها مدت‌هاست با هم کار می‌کنند، اینکه ترکیب سه‌نفره آنها بدون مربی به تونس رفت، جای تعجب زیادی دارد.

در پی ناکامی در این تورنمنت، شمشیربازان ایران در رنکینگ جهانی نیز سقوط کردند. باید دید فدراسیون چه تدابیری برای حفظ آمادگی ذهنی سابریست‌ها در نظر خواهد گرفت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.