مخبر: هرچه در بخش پژوهش هزینه کنیم سرمایه است

در جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس؛

معاون اول رئیس جمهور توجه جدی به موضوع پژوهش را از اصلی‌ترین اولویت‌های دانشگاهها دانست و گفت: هر میزان تخصیص اعتبار در بخش پژوهش بیش از آنکه هزینه باشد، سرمایه گذاری است

به گزارش شهروند آنلاین؛محمد مخبر معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر دوشنبه با حضور در دانشگاه تربیت مدرس در جلسه هیات امنای این دانشگاه شرکت کرد.

مخبر در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس به دلیل ماموریت‌های خطیری که بر عهده دارد از ساحت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: این دانشگاه به جهت وظیفه تربیت اعضای هیأت علمی و مدرس در رشته‌های علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور، نقش موثر و مهمی در توسعه تحصیلات عالی و تولید علم در کشور ایفا می‌کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و چالش‌های مختلف داخلی و خارجی پیش روی کشور، تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس می تواند با ورود به این مسائل و تعریف کارویژه های مرتبط، ساختارهایی چابک و علمی را برای رفع هر یک از این چالش ها فعال کند و راه حل هایی عملیاتی و قابل اجرا برای چالش های کشور پیشنهاد دهد.

وی همچنین با اشاره به رویکرد و توجه ویژه دولت سیزدهم به دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، توجه جدی به موضوع پژوهش را از اصلی‌ترین اولویت‌های دانشگاهها دانست و افزود: هر میزان تخصیص اعتبار در بخش پژوهش بیش از آنکه هزینه باشد، سرمایه گذاری است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: توجه به تحقیقات کاربردی با رویکرد مساله محور از موضوعات بسیار مهم و ضروری است که می تواند هم به رفع مشکلات و افزایش درآمدهای کشور منجر شود و هم منابع مالی پایدار برای دانشگاه فراهم کند.

مخبر با تاکید بر اینکه هنوز نتوانسته ایم از دارایی‌های کشور و منابع خدادای به نحو مطلوب استفاده کنیم، اظهار داشت: کانونی که باید به این موضوع به طور ویژه توجه کند و با حضور میدانی و فعال در حل مسائل کشور ایفای نقش کند، دانشگاهیان و اساتید هستند.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه درباره اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های دانشگاه تربیت مدرس، جذب دانشجو از خارج از کشور است و در کنار این ماموریت باید نسبت به ارتقای همکاری با مراکز علمی – پژوهشی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و تربیت اساتید برای تدریس در دانشگاه های خارج از کشور نیز اقدام کند.

در این جلسه که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشت، رییس دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از وضعیت این دانشگاه و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف نظیر توسعه و ارتقای کیفیت خدمات دانشجویی و بهبود مدیریت اجرایی و علمی دانشگاهی ارائه کرد./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.