قول روسی نماینده پوتین به شمخانی

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با ایگورلویتین دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدارسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، در این دیدار دریابان شمخانی با اشاره به روابط رو به توسعه دو کشور در همه زمینه‌ها، تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی در چارچوب توافقات روسای جمهوری دو کشور را مورد تأکید قرارداد.

شمخانی ایفای نقش مکمل ایران و روسیه در بازار‌های انرژی جهانی و ترانزیت آن را حائز اهمیت و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اراده جدی و تلاش مستمر مسئولین دو کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در مسیر توافقات راهبردی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخِّل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم‌افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم‌کننده تاکید کرد.

ایگورلویتین دستیار رئیس‌جمهوری فدارسیون روسیه نیز در این ملاقات با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های مشترک در فاصله سفر قبلی او تاکنون، اظهار داشت: با توجه به تاثیر راهبردی تکمیل پروژه راه آهن شمال – جنوب و تعهد روسیه برای تکمیل سریع قطعه رشت – آستارا، اولویت اصلی ما آغاز سریع اقدامات عملیاتی مربوط به این طرح است.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و ترانزیت از علاقه‌مندی شرکت‌های روسی برای حضور گسترده و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیر ساختی در ایران خبر داد.

لویتین با اشاره به توافقات انجام شده برای توسعه مناسبات تجاری با استفاده از ارز‌های ملی و تهاتری کالا افزود: خوشبختانه با تدابیر مسئولین اقتصادی و بانکی دو کشور، سازوکار‌های لازم برای عبور از محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها در حوزه پولی و بانکی برداشته شده و بزودی شاهد جهش جدی در روابط تجاری میان دو کشور خواهیم بود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.