تراژدی ایرانی «دانکرک»

غرق‌شدن خانواده پنج نفره سردشتی در کانال مانش

یک خانواده ایرانی که قصد داشتند با قایق خود را به انگلیس برسانند، در کانال مانش غرق شدند

‌شهروند آنلاین: صبح روز سه‌شنبه، ششم آبان ۹۹ یک خانواده ایرانی که قصد داشتند با قایق خود را به انگلیس برسانند، در کانال مانش غرق شدند. این قایق که در نزدیکی شهر دانکرک فرانسه دچار حادثه شد، ۱۹ سرنشین داشت.»

گفته می‌شود شرایط آب و هوایی این گذرگاه آبی مناسب نبوده و همین عامل حادثه بوده است. یک قایقران انگلیسی که شاهد غرق‌شدن قایق بود این حادثه را به مقام‌های مسئول اطلاع داد. متعاقب این اطلاع‌رسانی کشتی‌های فرانسوی و یک هلیکوپتر ارتش بلژیک وارد عمل شدند.

به گزارش انتخاب ،خانواده ایرانی که در این حادثه جان باختند، شامل یک مرد و همسرش به همراه ۳ فرزند کم سن و سال‌شان است. پیکر همه این افراد به جز فرزند سوم و کوچک‌تر پیدا شده است. این ۵ نفر رسول ایران‌نژاد (سی‌وپنج ساله)، همسرش، شیوا محمدپناهی (سی‌وپنج ساله) و فرزندان: آنیتا (نه ساله)، آرمین (شش ساله) و آرتین (پانزده ماهه) هستند. این خانواده اهل روستای گلینه از توابع سردشت آذربایجان غربی بودند. این حادثه در روزنامه‌های انگلیسی نیز به طور گسترده پوشش داده شد. ۴ روزنامه چاپ لندن، عکس این افراد را در صفحه اول خود منتشر کردند.

براساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، درهشت ماهه اول سال جاری (۲۰۲۰)، ۵۵۴ نفر در راه رسیدن به اروپا جان داده‌اند که البته بخش عمده آنها مربوط به دریای مدیترانه است. البته این آمار در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

غرق شدن خانواده چهار نفره ایرانی تیتر یک بسیاری از رسانه های انگلیسی بود.
غرق شدن خانواده چهار نفره ایرانی تیتر یک بسیاری از رسانه های انگلیسی بود.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.