انهدام شناور‌های هدف با موشک کروز در رزمایش سپاه

رزمایش نیروی دریایی سپاه با آزمایش موفق سامانه‌های موشک‌های کروز دریایی، پهپادهای رزمی و سامانه‌های هوشمند بدون سرنشین زیرسطحی درآب‌های خلیج فارس، به پایان رسید.

به گزارش شهروند آنلاین، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در این رزمایش ، سامانه موشک‌های کروز دریایی در کلاس‌های متفاوت ، پهپادهای بمب‌افکن و نقطه‌زن با اهداف چندگانه و همزمان،سامانه‌های هوشمند بدون سرنشین زیرسطحی، شلیک راکت بالگردها،هلی برن تکاوران ویژه بر موقعیت‌های متحرک و شناور‌،‌رژه اقتدار بسیج دریایی مردم پایه و دیگر مؤلفه‌های دفاعی قدرت در نیروی دریایی سپاه عملکرد بسیار مطلوبی داشتند.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با اشاره به موفقیت کامل تمام مراحل عملیاتی پیش‌بینی شده با زمان‌بندی مشخص در رزمایش افزود:حضور بسیج دریایی در این رزمایش با صلابت و موفقیت آمیز بود.

او گفت: هندسه قدرت رزم ما بر اساس تهدیدات و فعالیت‌های نظامی دشمن طراحی و ساخته شده و به برکت انقلاب اسلامی توسط دانشمندان جوان و متعهد کشور تولید و تکثیر شده و کاملأ بومی و ملی است و در این زمینه اصلأ نیازی به هیچ طرف خارجی نداریم و کاملأ مستقل و خودکفا هستیم .

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت : رزم سطحی شناورهای هجومی و موشک‌انداز با شلیک موشک‌های کروز دریایی و انواع راکت‌ها و مین‌ریزی گسترده آفندی و پدافندی در محدوده رزمایش، شلیک و اصابت همزمان موشک‌های کروز دریایی از دو جغرافیای متفاوت به یک هدف مشخص، اصابت پهپادها به صورت همزمان به یک هدف مشخص از قرارگاه‌های متفاوت، تنوع و حجم زیاد آتش و انفجارات در سواحل جزیره فارسی به منظور تمرین دفاع مستحکم از تفاوت‌های این رزمایش با دیگر رزمایش‌های گذشته است.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری،استفاده از سلاح‌های هوشمند زیرسطحی جهت حمله و انهدام پایگاه‌ها وتأسیسات دریایی و ساحل دشمن ،سازماندهی کامل و بکارگیری نیروی نارنجی(دشمن فرضی) در کلاس دشمن واقعی،حضور فعال و گسترده دریادلان بسیج دریایی و وابستگان نیروی دریایی سپاه در جغرافیای رزمایش به منظور مردمی کردن امنیت سواحل و آبهای سرزمینی،تمرین تاخت آبخاکی علیه پایگاه و تاسیسات دریایی دشمن و هماهنگی و هم‌افزایی با بکارگیری شبکه یکپارچه پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر تفاوتهای مهم رزمایش سردار شهید نصرالله شفیعی با دیگر رزمایش‌ها برشمرد.

او پیام این رزمایش را به کشورهای دوست و برادر منطقه ، حفظ و تقویت برادری وهمکاری هم‌‌افزا و مؤثر بیان کرد و گفت: ما با توان هم‌افزای همدیگر می‌توانیم امنیت خلیح فارس و تنگه هرمز را برقرار کنیم و اصلأ حضور نیروی بیگانه فتنه‌انگیز در این منطقه توجیه‌پذیر نیست و می توانیم رزمایش و تمرینات آمادگی نظامی مشترک برگزار و یکدیگر را در سختی‌ها و بحران‌ها کمک کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پیام این رزمایش به متجاوزان و تروریسم‌ها این است که ما برای حفظ تمامیت مرزهای هوایی، زمینی و دریایی، دفاع و صیانت از منابع و منافع نظام اسلامی و مردم عزیزمان به هیچ وجه اهل مماشات و تعامل نیستیم و با جدیت و قاطعیت ، پاسخ کوبنده‌ای به هر متجاوز و تهدید کننده‌ای خواهیم داد.

این رزمایش با نام سردار شهید نصرالله شفیعی در آبهای خلیج فارس در محدوده استان‌های هرمزگان و بوشهر برگزار شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.