بمب نقل و انتقالات کجا می‌ترکد؟

معرفی 10 ستاره‌ای که ممکن است در زمستان تیم خود را عوض کنند

10 ستاره‌ای که تحت قرارداد با تیم‌های لیگ برتری هستند، مورد توجه برخی باشگاه‌های دیگر قرار گرفته‌اند و باید دید کدام یک از آنها می‌توانند به بمب نقل و انتقالات نیم‌فصل تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، نقل و انتقالات فوتبالی همیشه روزهایی جذاب در همه جای دنیا به شمار می‌رود. در هر پنجره نقل و انتقالاتی تیم‌ها برای تقویت تیم خود در پست‌های مختلف تلاش می‌کنند. در نیم‌فصل رقابت‌های لیگ اما این شرایط سخت‌تر است. با توجه به اینکه اکثر بازیکنان خوب تحت قرارداد با باشگاهی هستند،‌ استخدام آنها از سوی تیم‌های دیگر دشوار است.

بدیهی است که در فصل زمستانی نقل و انتقالات، باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان مورد نظر خود باید با باشگاه‌های دیگر وارد مذاکره شوند و بی‌شک مبلغی علاوه بر قرارداد با بازیکن به باشگاه او به عنوان رضایت‌نامه پرداخت کنند.

با همه اینها فصل نقل و انتقالات همیشه جزو هیجان‌انگیزترین‌هاست. جابه‌جایی‌های بزرگ که میان باشگاه‌ها گاهی اوقات اتفاق می‌افتد، برای فوتبالدوستان جذاب است. در ایران هم حالا فصل نقل و انتقالات زمستانی چند روزی است آغاز شده و ادامه‌دار خواهد بود. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره برخی بازیکنان و احتمال انتقال‌شان به تیم‌های دیگر مطرح شده که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم.

10 ستاره‌ای که تحت قرارداد با تیم‌های لیگ برتری هستند، مورد توجه برخی باشگاه‌های دیگر قرار گرفته‌اند و باید دید کدام یک از آنها می‌توانند به بمب نقل و انتقالات نیم‌فصل تبدیل شوند.

شهریار مغانلو؛ شاگرد فرهاد می‌شود؟

بهترین گلزن سپاهان که با 4 گل زده یکی از بهترین‌ها در این عرصه به شمار می‌رود. شهریار مغانلو به واسطه عملکرد خوب خود در سپاهان حالا پیشنهادی خارجی دریافت کرده که عامل آن یک ایرانی دیگر است. فرهاد مجیدی، سرمربی تیم اماراتی اتحاد کلباء، دست روی مغانلو گذاشته و اگر بتواند رضایت باشگاه سپاهان را بگیرد، می‌تواند او را استخدام کند. نکته مهم این است که سپاهان یکی از باشگاه‌های متمول فوتبال ایران به شمار می‌رود و بعید است حتی مبالغ بالا برای رضایت‌نامه نیز آنها را مجاب به جدایی مغانلو کند.

ریکاردو آلوز؛ ساپینتو دست‌بردار نیست

هافبک پرتغالی تراکتور یکی دیگر از بازیکنانی است که مشتری پروپاقرصی مثل استقلال دارد. ریکاردو آلوز که تا پایان نیم‌فصل اول 8 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده و بهترین پاسور لیگ است، با ریکاردو ساپینتو هموطن خود و سرمربی استقلال ارتباط نزدیکی گرفته است. اگرچه پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته است، اما ساپینتو از مدیران باشگاه خواسته با بازشدن پنجره برای جذب آلوز اقدام کنند. این در حالی است که هافبک پرتغالی تاثیرگذاری ویژه‌ای در تراکتور دارد و بعید است به این سادگی رضایت‌نامه او برای استقلال یا هر تیم دیگری صادر شود.

گادوین منشا؛ می‌خواهد به اوج برگردد

مهاجم نیجریه‌ای سابق استقلال و پرسپولیس هرچقدر در سال‌های گذشته عملکرد موفقی در تیم‌های ایرانی داشت، امسال در مس‌رفسنجان با چالشی جدی مواجه شده است. گادوین منشا همیشه یکی از بهترین گلزنان لیگ ایران بوده، اما امسال ضمن از دست دادن دو ضربه پنالتی برای مس، حتی یکبار هم پایش به گلزنی باز نشده و همین موضوع باعث شده تا کادرفنی رفسنجان به فکر فروش او بیفتد. منشا از داخل لیگ ایران چند پیشنهاد خوب دریافت کرده، اما او ابتدا باید به‌طور رسمی با مس فسخ قرارداد کند تا بتواند به تیم جدید بپیوندد.

سامان فلاح؛ در پیکان قفل است!

مدافع دهه هشتادی پیکان به عنوان یکی از پدیده‌های لیگ برتر قبل از جام‌جهانی نظر کارلوس کی‌روش را هم جلب کرد، اما درنهایت از لیست نهایی تیم‌ملی ایران برای تورنمنت بزرگ خط خورد. سامان فلاح به واسطه عملکرد خوبش در پیکان مشتریان پر و پاقرصی دارد. این بازیکن 21 ساله که 2.5 سال دیگر از قراردادش با پیکان باقی مانده، برای آنکه به استقلال یا پرسپولیس یا هر تیم دیگری برود، نیازمند رضایت باشگاهش است. البته که مدیران پیکان اعلام کرده‌اند تحت هیچ شرایطی حاضر به جدایی فلاح و هیچ بازیکن دیگری در نیم‌فصل نیستند و با توجه به قرارداد بلندمدت با این بازیکن نگرانی‌ای از بابت اینکه در آینده هم می‌توانند او را بفروشند، ندارند.

مهدی عبدی؛ مغضوب یحیی کجا می‌رود؟

پرسپولیس اگرچه با جدایی یورگن لوکادیا با بحران جدی در خط حمله مواجه شده، اما یحیی گل‌محمدی به خاطر سبک بازی تیمش ترجیح می‌دهد از مهاجم جوان تیمش یعنی مهدی عبدی استفاده نکند. عبدی که از آکادمی پرسپولیس به تیم بزرگسالان ملحق شد، حالا بدش نمی‌آید پرسپولیس را ترک کند و در تیمی حضور داشته باشد که بتواند بازی کند. از نساجی که هدایتش برعهده حمید مطهری، دستیار سابق یحیی گل‌محمدی، است به‌عنوان یکی از مشتریان عبدی نام برده می‌شود. با این‌حال جدایی عبدی در گروی رضایت باشگاه پرسپولیس است و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

علی علیپور؛ بازگشت به پرسپولیس؟

مهاجم سابق پرسپولیس طی دو سال گذشته در فوتبال پرتغال به کار خود ادامه داد. علی علیپور چند ماهی است از ماریتیمو به ژیل ویسنته پیوسته و عملکرد خوبی نیز در این تیم داشته است. او در 11 بازی که برای تیمش به میدان رفته، دو گل به ثمر رسانده و حالا اصلی‌ترین گزینه یحیی گل‌محمدی برای جایگزینی لوکادیاست. مذاکرات باشگاه پرسپولیس با ژیل ویسنته برای انتقال علیپور حتی به‌صورت قرضی شروع شده، اما بعید است این باشگاه پرتغالی به این سادگی رضایت‌نامه مهاجم ایرانی‌اش را صادر کند. با این حال، انتقال علیپور به پرسپولیس اگر تفاهم صورت بگیرد، محال نیست.

سیدمحمدحسینی؛ دوباره شاگرد قلعه‌نویی می‌شود؟

شاگرد سابق امیر قلعه‌نویی در سپاهان و ذوب‌آهن و بازیکنی که خود او باعث شد از سبزها به جمع طلایی‌پوشان نقل مکان ‌کند، از حضور اندک در ترکیب سپاهان راضی نیست و از علاقه‌مندان به جدایی از جمع سپاهانی‌ها محسوب می‌شود. برای او با توجه به شرایط فنی، گل‌گهر تیمی به مراتب مناسب‌تر به نظر می‌آید، با توجه به اینکه قلعه‌نویی کاملا به سبک و سیاق این بازیکن آشناست. با این حال مانع جدی، خود سپاهان است؛ باشگاهی که در این‌ سال‌ها به سختی اجازه خروج به بازیکنی را که هنوز برای تیم کاراست، داده است.

آیاندا پاتوسی؛ ترک ایران؟

هافبک آفریقایی فولاد چند ماهی است با وجود عملکرد خوب اما با جواد نکونام، سرمربی این تیم، به اختلاف خورده است. پاتوسی به واسطه غیبت در اردوی فولاد در دوبی مورد غضب سرمربی قرار گرفته و بی‌شک در نیم‌فصل جدا می‌شود. یکی دو باشگاه‌ لیگ برتری بدشان نمی‌آید که این بازیکن اهل آفریقای‌جنوبی را با توجه به سوابق خوبش در ایران استخدام کنند. البته هنوز مقصد این بازیکن مشخص نیست. شاید پاتوسی که سابقه بازی در استقلال را نیز دارد، از ایران برود و در تیم‌های خارجی به فوتبال ادامه بدهد و شاید هم این بازیکن را در لیگ برتر با پیراهن تیم دیگری ببینیم.

علی کریمی؛ قصد بازگشت دارد؟

هافبک ملی‌پوش ایرانی تیم کایسری اسپور ترکیه همواره علاقه‌مند به ادامه فوتبالش در خارج از کشور بوده است. او که در ایران برای سپاهان و استقلال توپ زده، در هر پنجره نقل و انتقالاتی با شایعاتی درباره بازگشت خود به لیگ برتر مواجه می‌شود. اینبار نیز گفته می‌شود که استقلالی‌ها بدشان نمی‌آید او را به خدمت بگیرند. حتی شایعه شده بود فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال، دیداری نیز با کریمی داشته که البته این موضوع تکذیب شد. با این حال بعید است علی کریمی شرایط خوبش در ترکیه را رها کند و به ایران برگردد. مگر اینکه اتفاقات جذابی در انتظارش باشد.

روزبه چشمی؛ بازگشت به حوزه خلیج‌فارس؟

هافبک تدافعی ملی‌پوش استقلال که یکی از گل‌های ایران در جریان برد مقابل ولز را نیز به ثمر رساند، با دو پیشنهاد قطری و اماراتی مواجه شده است. چشمی که یکی از ستاره‌های تیم ساپینتو است، هنوز واکنشی به این شایعات نداشته است. او که پیش از این نیز مدتی در لیگ قطر توپ می‌زد، حالا احتمال لژیونرشدنش وجود دارد. البته مشخص نیست در قرارداد او بندی برای جدایی وجود دارد یا نه که اگر اینطور نباشد، قطعا جدایی روزبه فقط با نظر باشگاه امکان‌پذیر است.

*****

مسعود شجاعی، اولین انتقال پرسروصدا

با وجود اخباری که مبنی بر احتمال خداحافظی مسعود شجاعی از فوتبال به وجود آمد، اما کاپیتان سابق تیم‌ملی تصمیم به ادامه بازی گرفت و اینبار هوادار تهران را انتخاب کرد.  شجاعی پس از فسخ قرارداد خود با نساجی، یک بار دیگر زیر نظر ساکت الهامی کار خواهد کرد تا در نیم‌فصل دوم، با پیراهن این تیم تهرانی به میدان برود. شجاعی که با نساجی توانست عنوان قهرمانی جام‌حذفی را به دست بیاورد، امسال فرصت چندانی برای بازی به دست نیاورد و حضور او در ترکیب تیم قائمشهری، به 100 دقیقه نیز نرسید که حاصل آن، یک پاس گل در بازی با نفت مسجدسلیمان بود. این بازیکن باتجربه سرانجام چند روز پیش قراردادش را با نساجی فسخ کرد و حالا در هوادار توپ خواهد زد تا اولین نقل و انتقالات پرسروصدای نیم‌فصل رقم بخورد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.