آخرین جزئیات از زلزله شدید خوی

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در خوی گفت: سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی این زمین لرزه به منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین حمید محجوبی گفت: ساعت ۱۳:۳۸ امروز ۲۸ دی‌ماه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر خوی را لرزاند که در پی آن سه تیم ارزیاب هلال‌احمر شامل ۱۵ امدادگر آموزش‌دیده به منطقه اعزام شدند. همچنین تماس با فرمانداری خوی و دهیاری‌ها و خانه‌های هلال در سطح شهر و روستاهای آن برای بررسی میزان خسارات احتمالی و صرورت امدادرسانی برقرار شده است.

محجوبی تاکید کرد: هلال‌احمر استان در تمام شعب و پایگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمده است.

 

۲۰ نفر در زمین لرزه خوی مصدوم شدند

فرماندار خوی گفت: طبق آمار اولیه، ۲۰ نفر در حادثه زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ظهر چهارشنبه منطقه فیرورق این شهرستان مصدوم شده و برای مداوا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

ذبیح الله کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشتر مصدومان در حین خروج از منزل به صورت جزیی دچار شکستگی شده‌اند، افزود: مداوای مصدومان زمین لرزه در بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) خوی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است، اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب (۱۵ تیم) هم برای بررسی خسارت‌ها در شهر فیرورق و برخی روستاهای اطراف منطقه زلزله زده حضور دارند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه امروز، چهارشنبه، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

همچنین حدود ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه امروز زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۶ ریشتر همین منطقه را لرزانده بود.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ربشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی اتفاق افتاده بود که موجب خسارت کلی به هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزئی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شده بود.

دستور رئیس هلال‌احمر برای رسیدگی فوری و بکارگیری همه امکانات در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی

در پی وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری ظهر امروز در  شهرستان خوی، رئیس جمعیت هلال احمر به مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی دستور داد که با توجه به برودت هوا در منطقه حادثه‌دیده، از همه امکانات هلال احمر برای امدادرسانی سریع به زلزله زدگان استفاده کند.

پیرحسین کولیوند دستور رسیدگی فوری و استفاده از همه امکانات این جمعیت برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان را صادر کرد.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری ۲۰۰ خانوار زلزله‌زده در حال انجام است، افزود: به محض وقوع زلزله تمامی تجهیزات و امکانات برای امدادرسانی از انبارها بارگیری و به همراه تیم‌های عملیاتی به مناطق حادثه‌دیده ارسال شد.
گفتنی است در حال حاضر ۱۴ تیم عملیاتی هلال‌احمر در منطقه مستقر هستند. همچنین خودروهای امدادی شامل آمبولانس، پیکاب و هایلوکس نیز برای امدادرسانی اعزام شده‌اند.
تعداد مصدومین زلزله خوی به 120 نفر رسید

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین گزارش ها تعداد مصدومین این زلزله 120 نفر گزارش شده اند.

آسیب جدی به ۲۰۰ خانه روستایی در یک روستا در پی وقوع زلزله در خوی

 

محبوبی  سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت وگوی زنده تلوزیونی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان خوی گفت: ۶ تیم ارزیاب در محل مستقر شده اند و در حال ارزیابی منطقه هستند.

وی ادامه داد: از ۵ روستایی که ارزیابی شده به ۴ روستا خسارت جدی وارد نشده و  در یک روستا تقریباً به ۲۰۰ خانه آسیب جدی وارد شده است.

محبوبی افزود: خسارت جانی تاکنون برای ما گزارش نشده است. بر اساس اعلام اورژانس ۱۲۰ نفر تاکنون مصدوم شده اند که این مصدومیت ها ناشی از فرار بوده است.

 

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.