تدوین آیین‌نامه حمایت دولت از نخبگان ایرانی و غیر ایرانی

سخنگوی دولت گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهوری،دو آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان و نوابغ ایرانی و غیر ایرانی، تدوین و کلیات هر دو، بررسی و با آنها موافقت شد.

به گزارش شهروند آنلاین،علی بهادری جهرمی، امروز در حیاط دولت، اظهار داشت: باید بتوان همکاری مؤثرتری در حمایت از ناشران، کتاب‌فروشان و مراکز پخش کتاب داشت که کمک به افزایش سرانه مطالعه، به‌نوعی می‌تواند متأثر از همین حمایت‌های جدی باشد.

سخنگوی دولت، همچنین گفت: یکی از تکالیفی که قانون بودجه، متوجه دولت کرده، طبقه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی در چارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است.

بهادری جهرمی، تصریح کرد: درباره آیین‌نامه تکلیفی بودجه، همه آیین‌نامه‌های تکمیلی، به استثنای دو یا سه مورد که در حال بررسی و کارشناسی بیشتر هستند و باید جمع‌بندی نهایی شوند، در هیات دولت به تصویب رسیده است؛ از جمله، همین آیین‌نامه که پیش از این نیز مطرح شده بود و امروز، دولت با کلیات آن موافقت کرد تا با اصلاحات جزئی، نهایی شود.

سخنگوی دولت، همچنین اظهار داشت: به منظور حمایت از کالای ایرانی و با هدف ارائه بسته‌های مختلف تضمین برای آسان‌تر شدن دریافت تسهیلات بانکی و دریافت منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی، دولت آیین‌نامه‌ای را تصویب کرد که به مؤسسات یا صندوق‌های تضمین، اجازه فعالیت در چارچوب مشخصی می‌دهد تا این مؤسسات بتوانند کمک‌کار بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی، به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشند و به دریافت منابع مالی و سرمایه لازم این مجموعه‌ها کمک کنند.

بهادری جهرمی، گفت: همچنین بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، دو آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان و نوابغ، تدوین شده است؛ یک آیین‌نامه برای حمایت از نخبگان ایرانی و یک آیین‌نامه برای حمایت از نوابغ و نخبگان مهاجر غیر ایرانی که کلیات هر دو در دولت، بررسی و با آنها، موافقت و جزئیاتی نیز به منظور حمایت بیشتر و مؤثرتر بخش‌های دولت برای تکمیل این آیین‌نامه‌ها پیشنهاد شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.