خوش‌بینی به اقتصاد جهان در سال 2023/ اولین کاهش جمعیت چین در نیم‌قرن گذشته

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 18 ژانویه 2023

چهارشنبه، 18 ژانویه 2023، واشینگتن‌پست از کاهش جمعیت چین گفت و فایننشال‌تایمز تصویری خوش‌بینانه از اقتصاد جهان در سال 2023 ترسیم کرد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، تایمز و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

تصویر اصلی واشینگتن‌پست مرد چینی و کودکش را در خیابان کیانمن پکن نشان می‌دهد همراه با گزارشی که می‌گوید: «اولین کاهش جمعیت چین در 60 سال گذشته زنگ خطر جمعیتی را به صدا در‌آورد. جمعیت چین سال گذشته برای اولین‌بار پس از قحطی ویرانگر دوره مائو  تسه تونگ، کاهش یافت؛ نشانه آشکار بحران جمعیتی قریب‌الوقوع در این کشور که با دهه‌ها سیاست اجباری که اکثر خانواده‌ها را به داشتن یک فرزند محدود می‌کرد، بدتر شده است. اداره  آمار چین سه‌شنبه از کاهش ۸۵۰ هزار نفری جمعیت و آمار جدید جمعیتی ۱.۴۱۱۸ میلیاردی خبر داد.»

تایمز

تصویر بزرگی از گرتا تونبرگ، فعال سوئدی محیط زیست پس از دستگیری توسط پلیس در تجمعی اعتراضی در آلمان، صفحه نخست روزنامه تایمز چهارشنبه، 18 ژانویه 2023، را تسخیر کرد. پلیس آلمان گرتا تونبرگ، نوجوان سرشناس فعال محیط زیست، را که در تجمعی اعتراضی با هدف جلوگیری از تخریب روستایی کوچک در آلمان شرکت کرده بود بازداشت و کمی بعد آزاد کرد. فعالان محیط زیست تلاش کردند جلوی تخریب این روستای کوچک را که قرار است بخشی از طرح توسعه معدن زغال سنگ مجاور آن باشد، بگیرند.

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز در گزارش اصلی خود تصویری خوش‌بینانه از اقتصاد جهان در سال 2023 ترسیم می‌کند، به‌طوری که بر اساس گزارش‌ها صندوق بین‌المللی پول (IMF) بهبود در نیمه دوم امسال و سال 2024 را پیش‌بینی می‌کند. گزارش گفته که این نتیجه کنار گذاشتن کنترل‌ها و مقررات سخت کووید-19 توسط چین، توسعه سرمایه‌گذاری سبز از سوی ایالات متحده و تطابق و سازگاری اروپای غربی با جنگ روسیه در اوکراین است. ت

صویر اصلی این روزنامه که با تصویر اصلی واشینگتن‌پست مشترک است از تاثیر کاهش جمعیت چین بر اقتصاد جهانی گفته است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.