جنتی:بهمن ماه فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است

دبیر شورای نگهبان گفت: بهمن‌ماه، فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است و این کار هم باعث می‌شود نسل جوان با ماهیت، دلایل شکل‌گیری و عوامل پیروزی انقلاب آشنا شوند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز در جلسه این شورا با اشاره به فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این ایام مبارک، یاد حضرت امام خمینی (ره) و همه مجاهدانی که برای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی جانفشانی کردند را گرامی می‌داریم.

او افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نظریه‌های سیاسی برخاسته از نگرش‌های غیرالهی را بی‌اعتبار کرد و با ارائه نظریه حکومت دینی، بر ادعای عدم توانایی دین در اداره جامعه، خط بطلان کشید.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه بهمن‌ماه، فرصتی مغتنم برای روایت صحیح تاریخ انقلاب است، تاکید کرد: این کار هم باعث می‌شود نسل جوان با ماهیت، دلایل شکل‌گیری و عوامل پیروزی انقلاب آشنا شوند و هم مانع تحریف تاریخ انقلاب توسط دشمنان می‌شود.

او تصریح کرد: دشمن برای تحریف تاریخ انقلاب برنامه دارد و هدفش از این کار عوض کردن جای خائنان و خادمان مردم ایران در افکار عمومی است از این رو بهمن‌ماه فرصت خوبی است که همه سازمان‌ها و افراد مسئول، خود را با شاخص‌های فرهنگ انقلابی بسنجند و نقاط قوت خود را تقویت و برای برطرف کردن نقاط ضعف، چاره‌اندیشی کنند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به ۲۹ دی روز غزه اشاره کرد و گفت: فلسفه این نامگذاری ارج نهادن مقاومت مردمی است که عزت خود را در ایستادگی مقابل ستمگران یافته‌اند و به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند.

او با تاکید بر اینکه پیروزی‌های مردم غزه، جلوه تحقق وعده‌های الهی است و این مقاومت و مجاهدت قطعا به پیروزی نهایی بر صهیونیست‌ها ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: حماسه‌سازی‌های مردم غزه معادلات جهان سلطه را بی‌اعتبار کرد از این رو همه آزادگان جهان نسبت به ظلم‌های رژیم صهیونیستی مسئولند و بی‌تفاوتی در برابر این رفتار ظالمانه، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

آیت‌الله جنتی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام ماه رجب به فضیلت‌های این ماه اشاره کرد و گفت: ماه رجب از نعمات بزرگ الهی است، فرصتی است برای رهاشدن از روزمرگی و نسیان؛ این ماه ارتقای معنویت در زندگی است و ان‌شاءالله همه قدر این نعمت را بدانیم و از آن بهره کافی را ببریم.

او ادعیه این ماه که از معصومین نقل شده را سرشار از معارف دینی عنوان کرد و اظهار داشت: ماه رجب نزد اولیاء الهی جایگاه ویژه‌ای داشته و سفارش‌های موکدی برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه داشته‌اند؛ آن‌ها همواره منتظر فرارسیدن این ماه بوده‌اند.

دبیر شورای نگهبان در خاتمه بی‌تفاوت عبور کردن از ماه رجب را موجب عدم بهره کامل از برکات ماه‌های شعبان و رمضان دانست و ابراز امیدواری کرد که همگان با بهره‌مندی از فیوضات این ماه، در زمره رجبیون قرار بگیرند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.