برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد و قاضی درباره ایرادهای پرونده ضمن ارائه توضیحاتی، تاکید کرد که هیچ مطلبی از دید دادگاه مغفول نمی‌ماند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ صبح امروز یکی دیگر از جلسات رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی با حضور متهمان و وکلای آنها، شاکیان، خانواده‌های جانباختگان و وکلای آنها و نماینده دادستان به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران برگزار شد.

قاضی مهرانفر در ابتدای جلسه دادگاه با اشاره به ایرادهای وارد شده به پرونده، گفت: بخشی از این ایرادها را تا پایان جلسه دادرسی و به مرور پاسخ می‌دهیم و حتما به ایرادهای دیگری که قابل توجه باشد، رسیدگی می‌کنیم البته بخش دیگری را هم باید در رای پاسخ دهیم.

او گفت: اکنون ۲ پرونده مطرح است که کارشناسی آنها دارای ۲ جنبه است که یک بُعد اصل موضوع است و بُعد دوم آسیب‌شناسی حادثه است تا در آینده شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم که کارشناسان بر روی این ابعاد کار کرده‌اند اما آنچه به وکلای شکات ابلاغ شده، مربوط به بعد اول است.

در ادامه این جلسه از دادگاه، چهار نفراز وکلای جانباختگان با دعوت قاضی در جایگاه قرار گرفتند و نقطه‌نظرات خود را درباره پرونده بیان کردند و سه نفر از اولیای دم جانباختگان نیز با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح کردند.

متهم ردیف اول در ادامه این جلسه با حضور در جایگاه دفاعیات خود را مطرح کرد و توضیحاتی درباره شب حادثه و نحوه عملکرد خود از جمله شرح وظایف و نحوه کار با سامانه در شب حادثه پرداخت و توضیحاتی در این زمینه را ارائه کرد.

این جلسه دادگاه حدود چهار ساعت ادامه یافت و قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد، پایان جلسه را اعلام کرد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.