اتهام قوه قضاییه به تاج: تضییع بیت‌المال

رئیس و مدیران وقت فدراسیون محکوم می‌شوند؟

بررسی ماجرای ویلموتس گیت توسط قوه قضاییه شروع شده است!

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، اگرچه مهدی تاج چندی قبل اعلام کرد مطالبات مارک ویلموتس از محل درآمدهای ایران در فیفا به این مربی بلژیکی پرداخت و پرونده در دادگاه عالی ورزش بسته شده، اما این ماجرا در ایران هرروز ابعاد گسترده‌ای پیدا می‌کند.

ویلموتس که در مدت زمان چند ماهه و کوتاه با ضعیف‌ترین نتایج، ایران را ترک کرد و با شکایت به فیفا، فدراسیون فوتبال را محکوم کرد، یک‌بار دیگر ناکارآمدی مدیران فوتبال ایران را نشان داد. تحمیل محکومیت سنگین حدودا دو میلیون یورویی به فدراسیون ایران باعث انتقادهای زیادی از مهدی تاج شد و البته سازمان بازرسی کل کشور نیز در این خصوص ورود کرد.

حالا قوه قضاییه این پرونده عجیب را پیگیری می‌کند و احتمال محکومیت مهدی تاج و سایر اعضای وقت هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که پای قرارداد عجیب ویلموتس را امضا کردند در این پرونده وجود دارد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در بخشی از نشست خبری روز چهارشنبه ‌خود درخصوص پرونده مهدی تاج و سایر مدیران وقت فدراسیون فوتبال گفت: «چیزی که در اختیار داریم، براساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور است. آقای تاج درباره برخی از موارد این موضوع را در رسانه ملی اطلاع‌رسانی کرده است. دو پرونده با گزارش سازمان بازرسی کشور در دادسرای ناحیه 28انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت با اتهام تضییع وجوه بیت‌المال و تصرف غیرمجاز در منابع ملی، تشکیل شده است.»

او ادامه داد: «این دو پرونده با صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست به دادگاه صالح که دادگاه کیفری دو، مستقر در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت است، ارجاع شده و پرونده در این شعبه وارد بررسی شده است. در تاریخ 7آذرماه سال‌جاری در 10بند نقص تحقیقات گرفته شده و پرونده به دادستاتی عمومی انقلاب تهران جهت رفع نقص ارائه‌ شده و چنانچه نسبت به این دو پرونده تصمیم قانونی لازم اتخاذ شود، پس از قطعیت نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.»

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.