احتمال افزایش کمک‌ بلاعوض دولت به زلزله‌زدگان خوی

رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد:

رئیس سازمان مدیریت بحران از احتمال افزایش میزان کمک بلاعوض و وام کم بهره به زلزله زدگان اخیر در خوی خبر داد

محمد حسن نامی روز پنج‌شنبه با حضور در مناطق زلزله زده بخش فیرورق شهرستان خوی‌ داز تخریب ۲۰ تا ۸۰ درصدی ۵۰۰ خانه در این مناطق خبر داد و گفت: در صدد افزایش وام ۲۰۰ میلیونی به ۳۰۰ میلیون و کمک بلاعوض ۵۰ میلیونی به ۸۰ میلیون تومان به افرادی که در این زلزله منازلشان تخریب شده، هستیم.

وی افزود: ۱۲۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند که تنها ۲۴ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند؛ همچنین شب گذشته ۸۵۰تخته چادر و والر به کمک هلال احمر در منطقه توزیع شده و مشکلی درباره اسکان زلزله زدگان وجود ندارد.

نامی با اشاره به وقوع زلزله متعدد در برخی از مناطق کشور گفت: دولت برای نوسازی و مقاوم سازی این مناطق طرح دارد. و رئیس جمهور همواره به این موضوع تاکید دارد که باید در ساخت و ساز توجه جدی به بحث مقاوم سازی شود.

وی افزود: آمار وقوع زلزله‌ها در سال‌های گذشته نشان از این امر دارد که فلات ایران تحت فشار است؛ از یک سو تحت فشار صفحه شبه جزیره حجاز و از سوی دیگر صفحه اوراسیا است. بنابراین ما همواره شاهد وقوع زلزله در مناطقی از ایران هستیم. دولت وظیفه دارد در این راستا از جان و مال مردم حفاظت کند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳:۳۸ دقیقه روز گذشته چهارشنبه ۲۸ دی، خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال نیز در خوی اتفاق رخ داد که موجب خسارت کلی به یک هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزیی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شد./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.