ارزیابی میزان خسارت مناطق زلزله زده خوی توسط بنیاد مسکن آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ارزیابی میزان خسارت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده روستاهای شهرستان خوی توسط کارشناسان ارزیابی بنیاد مسکن آغاز شد

به گزارش شهروند آنلاین؛جعفر برزگر با بیان اینکه از اولین دقایق پس از زلزله کارشناسان ارزیابان بنیاد مسکن در کانون‌های زلزله حضور دارند، افزود: ۱۲ تیم ارزیاب بنیاد مسکن به مناطقه زلزله زده اعزام شدند و تیم‌های ارزیاب در ۱۵ روستای کانون زلزله حضور دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله خوی تا پایان روز شنبه هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

برزگر با تاکید بر اینکه بازسازی سریع مناطق زلزله زده در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و شرایط منطقه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمامی توان در ۲ بخش اتمام بازسازی مناطق زلزله زده روستایی و شهری پای کار است و به خدمات رسانی به شهروندان زلزله زده خواهد پرداخت.

شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی از ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه ظهر سه‌شنبه ۲۸ دی تاکنون ۱۶ بار دیگر لرزیده که ۹ بار آن قدرت بیشتر از سه ریشتر داشت و بزرگترین آن ۵.۴ ریشتر بود.

سه پس لرزه از این تعداد رخ داده در خوی طی ۲۴ ساعت گذشته بالای چهار ریشتر بوده که آخرین آن ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه صبح امروز بود.

تا اواخر شب گذشته ۱۹۴‌ مصدوم‌ زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که تنها ۲۴ نفر آنان بستری شدند، خوشبختانه بیشتر کسانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند به صورت سرپایی معالجه و مرخص شدند.

طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستاهای تابعه آسیب دیده‌اند ولی تا شنبه و طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها انجام و اعلام خواهد شد.

همچنین زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی رخ داد که به یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی، خسارت کلی وارد کرد همچنین به بیش از چهار هزار واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی نیز خسارت جزیی وارد شد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.