مناطق زلزله خیز خوی تا سه سال آتی بازسازی می‌شود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مناطق زلزله خیز شهرستان خوی در سه تا پنج سال آینده به طور کامل مقاوم‌ سازی می‌شود

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد حسن نامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اسکان اضطراری ورزشگاه شهید سلیمانی شهر فیرورق و در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مدیریت استان آذربایجان‌غربی در ارائه تسهیلات برای نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده بی نظیر عمل‌ کرده و الگویی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه میزان ارائه تسهیلات به بازسازی مناطق زلزله زده خوی‌افزایش می‌یابد، اضافه کرد: تسهیلات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی مناطق حادثه دیده در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: کمک‌های بلاعوض دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های اولیه در زلزله ۵.۴ ریشتری دیروز خوی ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده است، گفت: تمامی این واحدها در اسرع وقت بازسازی یا نوسازی خواهد شد.

نامی همچنین از حضور موکبان اربعین حسینی در منطقه زلزله زده خوی خبرداد و اظهار کرد: موکبان اربعین حسینی روزانه تا ۷ هزار پرس غذای گرم‌ در این مناطق توزیع خواهند کرد.

وی به توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ چادر در مناطق زلزله زده اشاره کرد و یادآور شد: وسایل گرمایشی لازم نیز در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی در ارائه خدمات به مناطق زلزله زده، تاکید کرد: وزیر کشور شخصا پیگیر خدمات رسانی به مردم زلزله زده خوی است.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

تاکنون چندین پس‌لرزه با قدرت‌های مختلف در مناطق زلزله زده ثبت شده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.