نهادهای حاکمیتی برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی اعلام آمادگی کردند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نهادهای حاکمیتی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و شستا برای ارائه خدمات و کمک به بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی‌ اعلام آمادگی کردند

به گزارش شهروند آنلاین؛محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اسکان اضطراری ورزشگاه شهید سلیمانی شهر فیرورق به همراه رییس سازمان مدیریت بحران کشور و در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نهادهای حاکمیتی در بازسازی مناطق زلزله زده مهرماه خوی‌ نیز پای کار بودند و سیمان، میلگرد و بلوک قابل توجهی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده اهدا کردند.

وی‌ با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان ۲۴ ساعته در مناطق زلزله زده خوی حضور دارند، افزود: تیم‌های ارزیابی دستگاه‌ها نیز برای برآورد میزان خسارت و تسهیل در ارائه خدمات به صورت میدانی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

معتمدیان ادامه داد: هیچ قطعی در برق، گاز و آب شهرستان خوی بر اثر زلزله وجود ندارد و خدمات پایدار از سوی شرکت‌های خدمات رسان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های ارزیاب در منطقه، گفت: تا پایان روز شنبه هفته آتی باید ارزیابی‌های انجام شده، نهایی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از تجربه به دست آمده از بازسازی مناطق حادثه دیده این شهرستان در زلزله مهر امسال نیز ستفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به مصدومیت ۱۹۴ نفر در زلزله ۵.۴ ریشتری دیروز خوی، گفت: ۲۴ نفر از این مصدومان بستری شدند و مابقی سرپایی در مراکز درمانی معالجه شدند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

تاکنون چندین پس‌لرزه با قدرت‌های مختلف در مناطق زلزله زده ثبت شده است./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.