حمایت هلال احمر از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مدیر امل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۴۴۹ نفر آسیب‌دیده سیلاب و بارندگی شهرستان‌های زابل، نیمروز، هیرمند، هامون، زهک، نیکشهر، زاهدان،چابهار و راسک در چند روز اخیر توسط نیروهای هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

به گزارش شهروند آنلاین،علیرضا میربهاءالدین در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: براثر بارندگی و جاری شدن سیل در شهرستان‌های زابل، نیمروز، هیرمند،هامون، زهک، نیکشهر، زاهدان، چابهار و راسک ۶۳ روستا دچار سیل و آبگرفتگی شد که توسط ۱۹۱ نجاتگر و کارکنان در قالب ۴۳ تیم عملیاتی امدادرسانی شدند.

او بیان کرد: با توجه به شدت سیلاب ۱۳۷ آسیب دیده سیستان و بلوچستان در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: اقلامی همچون چادر امدادی، ۵۱۳ تخته پتو، ۶۱ تخته موکت، ۲۸۶ قوطی کنسروجات،۲ هزار و ۵۷۳ کیلوگرم نایلون، ۸۳۳ کیلوگرم برنج، ۶۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۲۴ بسته غذایی یک‌ماهه، چای و فانوس بین آسیب‌دیدگان استان در این مدت توزیع شد.

او اظهارداشت: هم‌اینک ۲۷ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت در سیستان و بلوچستان با ۲۱۰ نفر امدادگر برای خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران فعال است.

میربهاء الدین بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های امداد و نجات به صورت آماده‌باش کامل هستند.

او از فعالیت یک فروند بالگرد در اجرای این طرح خبر داد و افزود: ۶۷ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس، وانت کمک‌دار نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث آماده به کارگیری است.

او تصریح کرد: هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.