در نشست تخصصی همسران روسأی‌جمهور چه گذشت؟

نشست تخصصی همسران روسأی‌جمهور در نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین،نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار امروز در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف برگزار شد و در این مراسم همسران روسای‌جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.

همچنین در اجلاسیه روز اول این‌ کنگره که از روز گذشته(پنجشنبه) آغاز شده است، ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.

عکس یادگاری همسران روسای دولت‌های کشورهای خارجی

پس از استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهوری از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف و میهمانان عالیرتبه کنگره در اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران، همسران روسای‌جمهور عکس یادگاری گرفتند و سپس گفت‌وگوی اختصاصی مهمانان خارجی کشورهای مختلف ارمنستان، صربستان، کامرون، سوریه، گینه، سریالانکا، نیجریه و … با همسر رئیس جمهوری کشورمان در تالار جداگانه‌ای برگزار شد.

جزئیات نشست تخصصی همسران روسای‌جمهور

در این نشست تخصصی، همسران روسای‌جمهور و نخست‌وزیر کشورهای خارجی به اظهارنظر در حوزه زنان و نحوه اجرای تفاهم‌نامه مشترک پرداختند.

در این نشست زنان کشورهای مختلف تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و پتانسیل بالایی برای جامعه جهانی دارد.

دفاع از حقوق زنان و گسترش فرصت حضور آنها در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین مبارزه با اجحاف در حق زنان از دیگر رویکردهای مورد اشاره شرکت‌کنندگان بود.

زنان و همسران روسای‌جمهور در این کنگره تصریح کردند که باید برای عبور از مشکلات زنان متحد شویم و نقشه راه مناسب خود را تنظیم کنیم. شرکت‌کنندگان البته ضمن تشکر از جمهوری اسلامی برای این میزبانی یادآور شدند که زنان برای همکاری نیاز به نگاه کلان به جای نگاه جزیره‌ای دارند.

همسران روسای دولت‌های کشورهای خارجی در این نشست تخصصی گفتند که باید راهکاری برای صلح پیدا کنیم.

همچنین شرکت‌کنندگان از رئیس‌جمهور کشورمان به دلیل اینکه معتقد بودند سید ابراهیم رئیسی نقش بزرگ و مهم زنان را در جامعه به رسمیت شناخته است، تشکر کردند.

علاوه بر این در نشست امروز(جمعه) درباره «تاسیس انجمن بین‌المللی بانوان تاثیرگذار» بحث و گفت‌وگو شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.