تولید محتوای متناسب با زیست بوم کشور در کتاب‌های زبان

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر تولید محتوای کتاب‌های زبان با زیست بوم و آداب و رسوم کشورمان تاکید کرد و از توقف فعالیت ۲۰۰ آموزشگاه غیرمجاز زبان انگلیسی زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،احمد محمودزاده امروز در گفت و گو با ایرنا درباره توقف فعالیت ۲۰۰ مجموعه غیرمجاز زبان انگلیسی اظهار کرد: آموزشگاه‌های پلمپ شده از آموزش و پرورش مجوز نگرفته بودند.

او با بیان اینکه آموزشگاه‌های آموزش‌دهنده به افراد زیر۲۰ سال باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند، افزود: سه گروه آموزشگاه آموزش‌دهنده به افراد زیر ۲۰ سال در کشور فعالیت می‌کنند که یک گروه آموزشگاه‌هایی هستند که مجوز نگرفته‌اند که یا باید با پذیرش شرایط وزارت آموزش و پرورش مجوز بگیرند یا فعالیت آنها متوقف شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: گروهی دیگر از آموزشگاه‌ها مجوز خود را از سایر نهادها مانند وزارت ارشاد و غیره دریافت کرده‌اند که براساس قانون باید مجوز برای ادامه فعالیت را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

محمودزاده یادآورشد: گروهی از آموزشگاه‌ها هم از آموزش و پرورش مجوز گرفته‌اند که باید شرایط اعلام شده به آنها از سوی آموزش و پرورش را برقرار کنند، بطور مثال آموزشگاه‌های مجوز گرفته از آموزش و پرورش به هیچ عنوان نباید مختلط باشند، همچنین در کنار این موضوعات، بحث تولید محتوای مناسب هم وجود دارد که درحال پیگیری هستیم.

او درباره تولید محتوا برای کتاب‌های زبان زیرمجموعه آموزش و پرورش اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹، یک انتقادی از محتوای کتاب‌های درسی داشتند که فرمودند تصاویر و محتوا مناسب با آداب، فرهنگ، رسوم و زیست بوم ما نیست و داستان‌هایی که در این کتاب‌ها نوشته می‌شود، با فرهنگ ما تداخل دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از زمان برعهده گرفتن مسئولیت،احساس کردیم باید این موضوع اجرایی شود بنابراین مطالعات بسیاری در این خصوص انجام شد.

محمودزاده ادامه داد: همچنین قرار است که با انتشار یک فراخوان از صاحبنظران و اندیشمندان در این حوزه بخواهیم تا الگویی ارائه کنند تا تصاویر و داستان‌های متناسب با فرهنگ ما در کتاب‌ها منتشر شود.

او یادآورشد: در کنار این موضوع باید بررسی کنیم که اگر محتوایی با آداب و رسوم ما مطابقت دارد،یک ارزیابی شود تا زمینه حضور به عنوان جایگزین کتاب‌های موجود در بحث آموزشگاه‌ها را داشته باشیم./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.