یک استعفای ساده اما شوکه‌کننده

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ جمعه 20 ژانویه

استعفای راحت و بی‌دردسر نخست‌‌وزیر نیوزیلند رسانه‌ها را شوکه کرد.

به گزارش شهروندآنلاین؛ استعفایی که به دلیل نداشتن توان انجام درست و عادلانه کار صورت گرفته است. آردرن، نخست‌وزیری بود که در دوره همه‌گیری نیوزیلند را سربلندتر از هر کشور دیگری از بحران خارج کرد، اما حالا می‌گوید دیگر نمی‌تواند عادلانه کار کند. 

 

فایننشال تایمز

 

مانند بسیاری از روزنامه‌های جهان، فایننشال تایمز استعفای خانم آردرن را پوشش می‌دهد که روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد دیگر «گنجایش کافی» برای انجام عدالت محور کارش وجود ندارد. صفحه اول این روزنامه همچنین گزارشی از بانک‌های مرکزی – در هر دو سوی اقیانوس اطلس – را نشان می‌دهد که قول داده‌اند در راستای مهار تورم بالا، نرخ‌های بهره را در مسیر خود حفظ کنند.

 

گاردین

گاردین بر اساس گزارش تحلیلی‌اش در صفحه یک نشان می‌دهد که نهادهای طرفدار حزب محافظه‌کار «به‌طور قابل‌توجهی پول بیشتری به ازای هر نفر» دریافت می‌کنند؛ این میزان افزایش اعتبار از محل صندوق ۴ میلیارد پوندی دولت «در مقایسه با مناطقی با سطوح محرومیت بیشتر» دریافت می‌کنند. این روزنامه هشدار می‌دهد که این افشاگری می‌تواند خشم بیشتری را نسبت به نخست‌وزیر ایجاد کند.

استعفای شوک‌آور جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، دومین داستان این روزنامه است که تصویری از رهبر مستعفی در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه خود دارد.

دیلی میل

برای دومین روز متوالی، صفحه اول دیلی میل به تشویق ریشی سوناک، نخست‌وزیر برای کاهش مالیات اختصاص داده شده است. این بار، فشار این روزنامه در نتیجه آن است که اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، پیش‌بینی کرد اگر قیمت انرژی نیز سقوط کند، تورم امسال به سرعت کاهش می‌یابد. تصویری از اندی موری، تنیسور انگلیسی بعد از راهیابی به دور سوم مسابقات آزاد استرالیا در این روزنامه دیده می‌شود.

انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.