واکنش انصارالله یمن به افزایش نرخ دلار

جنبش انصار الله یمن حمایت انگلیس از تصمیم جنایتکارانه دولت مستعفی و فراری یمن را در مورد افزایش نرخ دلار گمرکی در بنادر تحت کنترل آن، محکوم کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه روسیا الیوم، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انگلیس از اقدامات مزدوران خود در مناطق اشغالی یمن در زمینه افزایش نرخ دلار گمرکی حمایت می کند، این جنایت دیگری بر ضد شهروندان یمنی و تشدید محاصره کشورهای متجاوز آمریکایی- انگلیسی – سعودی بر ضد یمنی‌هاست.

محمد علی الحوثی افزود: ما هم به نوبه خود از تصمیمات اقتصادی روسیه بر ضد انگلیس و اعضای ناتو حمایت می‌کنیم که اشاره او به اعمال تحریم‌های متقابل روسیه بر ضد تحریم‌های غرب علیه مسکو است.

ریچارد اوپنهایم سفیر انگلیس در یمن پیش از این در توئیتر اعلام کرد: لندن از اقدامات اقتصادی دولت یمن (مستعفی) برای جلوگیری از پیامدهای حمله «انصار الله» به بنادر نفتی یمن که منجر به توقف صادرات محموله‌های نفت خام شده است، حمایت می‌کند.

شورای عالی اقتصادی وابسته به دولت یمن ( مستعفی و فراری) در تاریخ سوم ژانویه (13 دی) تصمیم گرفت نرخ دلار گمرکی برای کالاهای وارداتی از طریق بنادر تحت کنترل خود را 50 درصد افزایش دهد و از 500 ریال به 750 ریال برساند.

این تصمیم با مخالفت شدید و قاطع جنبش انصارالله مواجه شد و درباره پیامدهای این تصمیم بر وضعیت معیشت شهروندان یمنی هشدار داد اما دولت (مستعفی) یمن از این تصمیم دفاع و اعلام کرد این تصمیم هیچ تاثیری بر مصرف‌کنندگان یمنی نخواهد داشت و باری بر دوش آنان تحمیل نخواهد کرد چون افزایش نرخ دلار شامل کالاهای لوکس و غیر ضروری است و کالاهای اساسی مانند گندم، آرد، برنج ، شیرخشک، روغن و داروها اساسا از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.