گشایش اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور

اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور با عنوان “امیدی‌نو” با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهوری امروز افتتاح شد.

به گزارش شهروند آنلاین،با حضور روح الله دهقانی فیروز آبادی اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور همزمان با اختتامیه اولین جشنواره جهش هوشمندسازی کشور افتتاح شد.

در کشور ۹ کارخانه نوآوری مشغول فعالیت هستند که این کارخانه به نوعی دهمین کارخانه و به لحاظ تخصصی اولین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور و اولین کارخانه با حمایت یک مجموعه بانکی در کشور است.

هدف از تشکیل این کارخانه نوآوری، توسعه و استقرار نهادهای زیست بوم همچون مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها، مهارت‌افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی و پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

ایجاد نقطه اتصالی برای شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های بزرگ، ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و خارجی این حوزه و ایفای نقش نوآوری درون‌سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق از دیگر اهداف راه‌اندازی این کارخانه است.

سبد فناوری کارخانه به لحاظ فعالیت در حوزه‌های ۷ گانه است که شامل فین‌تک، انرژی، معدن، حمل ونقل، سلامت، کالاهای اساسی و کشاورزی (امنیت غذایی) می‌شود.

فرآیند احداث و تجهیز کارخانه از نیمه مرداد آغاز شده و در کمترین زمان ممکن طی ۴۰ روز کاری و فرایند پذیرش طی یک و نیم ماه انجام شده است.

تاکنون یک شتاب‌دهنده در حوزه هوشمندسازی، ۴ شرکت دانش‌بنیان به همراه ابزارهای اکوسیستم همچون هلدینگ رسانه‌ای خلاق، صندوق جهت تامین مالی و نماینده فن‌بازار پارک فناوری پردیس در کارخانه مستقر شده‌اند./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.