فشار می‌آورند تا کی‌روش بماند!

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون در گفت‌وگو با «شهروند»: منتظریم تاج گزینه‌اش را اعلام کند

تعلل مدیران فدراسیون در انتخاب سرمربی جدید موضوعی است که احتمال تمدید قرارداد با کی‌روش را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با گذشت حدود دو ماه از شکست ایران مقابل آمریکا و بر باد رفتن رویای صعود به مرحله دوم جام جهانی، مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز تصمیمی درباره سرمربی تیم ملی نگرفته‌اند! با توجه به پایان قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال، روال کار این‌گونه است که مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون باید گزینه نهایی خود را برای هدایت تیم ملی به هیات‌رئیسه اعلام کند و در جلسه، اعضا با رأی‌گیری سرمربی را رد یا تایید کنند. اما تاج هنوز گزینه‌ای به هیات‌رئیسه اعلام نکرده تا شایعات زیادی در این‌باره شکل بگیرد. شایعه اصلی به تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش برمی‌گردد.

ماجرای پیشنهاد قطر به کی‌روش چیست؟

در روزهای اخیر ماجرای پیشنهاد فدراسیون فوتبال قطر به کارلوس کی‌روش بر سر زبان‌ها افتاده است. یک رسانه قطری (استاد الدوحه) چند روز پیش خبر داد که قرارداد داخلی کی‌روش با فدراسیون فوتبال قطر به امضا رسیده است. خبری که طبیعتا در رسانه‌های ایرانی هم بازتاب داشت و البته رسانه‌های ایرانی نزدیک به کی‌روش مانور بیشتری روی این خبر داشتند! موضوعی که به نظر می‌رسد به نوعی تحت فشار قرار دادن مقامات فدراسیون فوتبال برای مذاکره مجدد با کی‌روش است.

این در حالی است که رسانه‌های مطرح پرتغالی که همواره اخبار مربوط به کی‌روش را پوشش می‌دهند در آرشیو اخبار خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکردند و فقط برخی خبرنگاران قطری به سرمربیگری کی‌روش در جمع عنابی‌ها دامن زده‌اند. کار به جایی رسید که رئیس فدراسیون فوتبال قطر نیز به‌طور قطعی مذاکره با کی‌روش را تکذیب و اعلام کرد او گزینه هدایت میزبان جام جهانی 2022 نیست. حتی اخبار دیگری نیز در برخی رسانه‌های داخلی مبنی بر مذاکره باشگاه‌های چینی یا مصری با کی‌روش منتشر شده که البته هیچ کدام منبع رسمی ندارد!

تعلل عجیب فدراسیون؛ کی‌روش همچنان گزینه است؟

جدا از اینکه کی‌روش از قطر یا کشور دیگری پیشنهاد دارد یا خیر، رفتار مقامات فدراسیون در قبال انتخاب سرمربی هم عجیب است. تعلل مدیران فدراسیون در انتخاب سرمربی جدید موضوعی است که احتمال تمدید قرارداد با کی‌روش را افزایش می‌دهد. با وجود نتایج ضعیفی که تیم ملی با کی‌روش کسب کرده، به نظر می‌رسد همچنان برخی افراد خواهان ادامه همکاری با مربی پرتغالی هستند و شایعات در این‌خصوص بار دیگر قوت گرفته است.

کی‌روش این روزها در خارج از کشور و در پرتغال مشغول استراحت است، اما گفته می‌شود برخی افراد از داخل فدراسیون به او پیغام‌هایی داده‌اند که به زودی باید برگردد و قرارداد جدیدش را امضا کند. هرچند که سکوت مدیران فدراسیون فوتبال در این‌باره ادامه دارد و فعلا با کلیدواژه‌ «عجله‌ای نیست» همه چیز به آینده موکول می‌شود.

فشار برای تمدید قرارداد با کی‌روش؟

در شرایطی که هیچ‌کدام از مدیران ارشد و همچنین اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ روشنی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی انجام نمی‌دهند، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، نیز با ابهام در این‌باره حرف زد. سجادی گفت: «برای تیم بزرگسالان گزینه‌های خارجی و داخلی وجود دارد. گرینه‌های داخلی درگیر مسابقات لیگ هستند و نیم‌فصل دوم مهمی را پیش رو دارند. اگر قرار باشد از مربیان فعال در لیگ برتر استفاده کنند باید باشگاه‌ها رضایت دهند.»

برای این منظور با یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال همکلام شدیم. این مدیر ارشد فدراسیون که دوست نداشت نامش فاش شود، درباره ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی به خبرنگار «شهروند» گفت: «ما همچنان منتظریم تا آقای تاج گزینه پیشنهادی خود را به هیات‌رئیسه اعلام کند و بتوانیم رأی‌گیری کنیم و تصمیم بگیریم. دلیل تعلل ایشان را نمی‌دانیم، اما امیدوارم گزینه‌ای منطقی و موفق پیشنهاد بدهند.»

از این مدیر فدراسیون پرسیدیم که آیا فشاری برای تمدید قرارداد با کی‌روش وجود دارد؟ او پاسخ داد: «هنوز مستقیما کسی به ما اعلامی نکرده، اما ما هم شنیده‌ایم برخی افراد به دنبال آن هستند تا کی‌روش سرمربی بماند. هنوز نمی‌توانم به‌طور دقیق حرفی بزنم و اول باید آقای تاج گزینه خود را معرفی کند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.