شکاف بین متحدان اوکراین بر سر تانک‌/تعدیل نیروی گسترده در شرکت مادر گوگل

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 21 ژانویه 2023

شنبه، 21 ژانویه 2023، روزنامه‌های آمریکایی از به توافق نرسیدن غرب در مورد ارسال تانک‌های جنگی ساخت آلمان به اوکراین گفتند. فایننشال‌تایمز هم از تعدیل نیروی گسترده در شرکت مادر گوگل، آلفابت، گزارش داد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، واشینگتن‌پست و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

فاینشنال‌تایمز

فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد که شرکت مادر گوگل، آلفابت، 12 هزار نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد و مجموع مشاغل فنی از دست رفته در 12 ماه گذشته را به بالای 200 هزار نفر خواهد رساند. روسای صنعتی اذعان دارند که کارکنان در طول رونق دیجیتالی دوران همه‌گیری کرونا بیش از حد افزایش یافته‌اند. این روزنامه همچنین در گزارشی دیگر از جریمه‌شدن ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل تخلف رانندگی گفته است. پلیس او را پس از انتشار ویدیو کلیپی از رانندگی‌اش بدون بستن کمربند ایمنی، جریمه کرد. این گزارش می‌افزاید که نخست‌وزیر عذرخواهی کرده است، اما اشاره می‌کند که او همچنین یک اخطاریه به دلیل نقض قوانین کووید در سال گذشته دریافت کرده است.

واشینگتن‌پست

«شکاف بین متحدان اوکراین بر سر تانک‌ها» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «در حالی که ولودیمیر زلنسکی به دنبال قدرت نظامی بیشتر است، اختلاف بر سر تانک‌ها متحدان اوکراین را از هم جدا کرده است. آلمان درخواست‌ها برای استفاده از تانک‌های لئوپارد خود علیه نیروهای روسی را رد کرد و نشست وزرای دفاع کشورهای کمک‌کننده اوکراین را به هم ریخت. حامیان غربی اوکراین جمعه، 21 ژانویه، در حل مناقشه بر سر اینکه کدام کشورها کی‌یف را به تانک‌های جنگی قدرتمند مجهز کنند، شکست خوردند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، به آنها گفته بود برای مقابله با نیروهای روسیه به این تانک‌ها نیاز دارند.»

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز شنبه، 21 ژانویه 2023، با تیتر «اختلاف نظر، توافق بر سر تحویل تانک‌ها به اوکراین را متوقف کرد» بر مناقشه کشورهای غربی برای ارسال تسلیحات به اوکراین متمرکز است و می‌گوید: «آلمان از ترس خشم مسکو، در برداشتن اولین قدم تردید دارد. مقامات دفاعی غربی که در آلمان ملاقات کردند، روز جمعه گفتند که نتوانسته‌اند به توافقی برای ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین دست یابند، آنچه امید کی‌یف را برای دریافت سریع تسلیحاتی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری، آن را برای مرحله بعدی جنگ حیاتی خوانده، ناامید کرده است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.