شوخی کردم، هواداران بیایند خودم را بزنند!

گفت‌وگوی «شهروند» با جهانبخش جعفری، سرمربی جنجال‌ساز فوتبال:

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، انتشار ویدیویی از مراسم معارفه جهانبخش جعفری، سرمربی جدید چوکای تالش، بسیار خبرساز شد. این مربی که بعد از تغییر مالکیت در تیم دسته اولی، هدایت چوکا را برعهده گرفته در مراسم معارفه خود خطاب به بازیکنان این جملات عجیب را بر زبان آورد: ‌«اگر خوب بازی نکنید به والله در رختکن را باز می‌کنم و چوب به تماشاگران می‌دهم تا شما را با چوب بزنند! هستی بسم‌الله و اگر نیستی خدایی نیا.»

این موضوع در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از اهالی فوتبال به انتقاد از این مربی کم‌تجربه پرداختند. اما حالا جعفری از موضع خود عقب کشیده و در گفت‌وگو با «شهروند» صحبت‌های دیگری مطرح کرده است.

گفت‌وگو با جهانبخش جعفری را در ادامه بخوانید:

حسابی خبرساز شدید. واقعا می‌خواهید چوب دست هواداران بدهید تا بازیکنان‌تان را بزنند؟!

(با خنده) تعجب می‌کنم که چرا کسی متوجه نشد من به شوخی آن حرف‌ها را زدم. مگر میدان جنگ است که در عالم واقعیت چنین کاری کنم؟ می‌خواستم به بازیکنان بفهمانم که برای موفقیت چوکا و خوشحالی هواداران تالشی باید جان بدهیم.

اما با توجه به ویدیوی منتشر شده نمی‌شد این‌طور تصور کرد که شما در حال مزاح کردن هستید!

به هر حال هر کسی می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد. آن حرف اگر شوخی نباشد، اصلا با عقل جور درمی‌آید؟ شما باور می‌کنید یک مربی چنین کاری کند؟ اصلا مگر هواداران فهیم تالشی اهل این کارها هستند؟

با این حال، بسیاری از رفتار شما در فضای مجازی انتقاد کردند.

ایرادی ندارد. ما هم خدا را داریم. اما واقعا شوخی کردم و اتفاقا می‌خواستم به بازیکنان نشان بدهم در کمال رفاقت با آنها جلو می‌روم، ولی از آنها کار می‌خواهم. از خودگذشتگی می‌خواهیم و اینکه برای کسب موفقیت بجنگیم و هواداران را خوشحال کنیم.

فکر نمی‌کنید جنجال‌های ایجادشده بر سر آن جمله روی ذهنیت بازیکنان تاثیرگذار باشد و نتوانید برنامه‌هایتان را به‌طور کامل اجرا کنید؟

من یک شوخی کردم و نمی‌دانم چرا این همه بزرگ شده است. اصلا اگر این‌طور است هواداران چوکا همین امروز بیایند داخل رختکن با چوب خودم را بزنند! تالش شهری کوچک است که دلخوشی مردم فقط همین یک تیم است. مردم تالش با چوکا زندگی می‌کنند. آنها این تیم را «عقاب‌ها» می‌نامند و انتظار دارند موفق باشد و نتایج خوبی بگیرد. در این شرایط وظیفه همه ما (من و بازیکنان) این است که برای سربلندی هواداران جان بدهیم.

با بازیکنان در این‌باره صحبت کردید؟

همه بچه‌ها می‌دانند که من شوخی کردم و نیازی به صحبت‌کردن نیست. متاسفانه عده‌ای که دوست ندارند نتیجه بگیریم شیطنت کردند و آن‌طور که دوست داشتند موضوع را بازتاب دادند. ایرادی ندارد، ما کارمان را می‌کنیم و شک ندارم خدا هم اجرمان را می‌دهد. از هواداران واقعی چوکا و مردم تالش هم می‌خواهم اسیر این حواشی نشوند و حمایت کنند تا روزهای خوب را به این تیم ریشه‌دار برگردانیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.