افزایش 97/2درصدی صادرات سیگار

۷۰درصد محصولات دخانیات از طریق واردات تأمین می‌شود

تولید سیگار در نیمه اول امسال 5درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، اما صادرات این محصول با افزایش ۹۷.۲درصدی مواجه بوده است

شهروند آنلاین: آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان مردادماه صادرات سیگار با افزایش ۹۷.۲درصدی به ۷۱میلیون نخ رسیده است. این درحالی است که صادرات سیگار در مدت مشابه سال گذشته ۳۶میلیون نخ بوده است.

بر اساس این آمار، در 6 ماهه اول امسال ۲۵میلیارد و ۱۰۰میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید ۲۶میلیارد و ۴۰۰میلیون نخ در 6 ماهه اول سال گذشته 5درصد کاهش داشته است.

در پی این کاهش تولید و با توجه به اینکه میزان مصرف در این 6 ماه ۳۲میلیارد و ۵۰۰میلیون نخ برآورد شده، برآورد قاچاق سیگار هم با ۲۲.۳درصد افزایش، از 6 میلیارد و ۹۰میلیون نخ سیگار در 6 ماهه اول سال قبل به هفت‌میلیارد و ۴۵۰میلیون نخ سیگار در مدت مشابه امسال رسیده است.

بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، ۷۰درصد محصولات دخانیات از طریق واردات تأمین می‌شود که عمده آن مربوط به توتون است. همچنین این صنعت ۵۰هزار نفر اشتغال مستقیم، ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار نفر اشتغال غیرمستقیم در بخش توزیع، کشاورزی و حمل‌ونقل دارد و نیاز سالانه آن برای واردات ۳۰۰میلیون یورو است. از طرف دیگر این صنعت سالانه ۴هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.