نیاز آموزش‌وپرورش؛ تعلیق شاخص‌ها برای تعطیلی مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهوری هم به موضوع بازگشایی مدارس توجه دارد و می‌خواهیم پیشنهاد دهیم که شاخص‌ها برای تعطیلی مدارس را تعلیق کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، یوسف نوری روز دوشنبه در همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مادر) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: دیروز که اعلام کردیم مدارس باز شود، اگر شاخص‌های جهانی کیفیت هوا را ببینیم کمتر از ۳۰۰ تعطیل نمی‌کنند اما در کشور ما این میزان عدد ۱۵۰ است همچنین برای باران و برف هم مدارس تعطیل می‌شود، ارزش افزوده کار معلمان و دانش آموزان بسیار موثر است و هر زمان جان فرزندان به خطر افتد ما خود برای تعطیلی پیش‌قدم می‌شویم.

نوری ادامه داد: مدارس هم که در دوران کرونا بسته بودند و اعلام شد که می‌خواهد باز شود، القا کردند که نباید باز شود در صورتی که خودشان مدارس را باز کرده بودند.

او با بیان اینکه اتفاقات اخیر جامعه محوریت را بر مبنای زن گذاشتند، افزود: در ابتدا مؤلفه‌های قدرت فرزند پسر، سپس صنعت و بعد صلاح هسته‌ای و پس از آن فناوری نوین و ارتباطات بود اما مدتی است که قضیه به گونه‌ای دیگر تغییر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی پارلمان اروپا تاکید کرد: اگر امروز به صورت خلاف، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم شده به واسطه نقش او در تربیت است؛ براساس معاهدات بین‌المللی، ارتش‌ها تحریم نمی‌شوند؛ بنابراین این اقدام محکوم می‌شود.

نوری گفت: این اقدامات را برپایه جایگاه زن مطرح کردند، شعار امسال مجمع ملی سازمان ملل متحد بر دگرگونی تعلیم و تربیت متمرکز بود که برای اولین بار شعار قرار دادند.

او افزود: زن یک نقش در خانه و نقش‌های دیگری را در جامعه دارد. اول انقلاب ۶۰ درصد زنان بی‌سواد بودند اما اکنون اکثریت بانوان در دانشگاه‌ها هستند همچنین در جنگ تحمیلی هم بسیاری از زنان به شهادت رسیدند.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: عنصر مهم در جامعه زنان هستند اما در حکمرانی تربیتی در زیست بوم جدید خانواده را هدف گرفتند و از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی جامعه را هدف گرفتند.

او عنوان کرد: نباید براساس جو رسانه‌ای خارج از کشور مدارس تعطیل شود، رقم هزار میلیارد تومان روزانه برای آموزش موثر هزینه می‌کنیم که ارزش افزوده این آموزش بسیار بیشتر از این رقم است.

نوری افزود: جامعه باید در معرض آموزش و پرورش موثر باشد، مدارس برای تعطیلی در مناطق خاص و محدود در صورت وجود احتمال خطر برای دانش‌آموزان تعطیل شود.

او ادامه داد: در چرخش جدید برای بخش زنان ارتباط با مجموعه زنان و دختران، خانواده و همچنین تعامل با خارج از کشور و تشکیل گروه‌های مردمی باید مورد توجه قرار گیرد،چرا که زنان توانمندی‌های بسیاری دارند که می‌توان آنها را بکار گرفت./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.