جزئیات گسترش چتر حمایتی دولت برای 6 میلیون فاقد بیمه

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۶ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه در دولت سیزدهم زیر چتر حمایتی این سازمان قرار گرفتند و از خدمات بیمارستانی و سرپایی با تعرفه بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد مهدی ناصحی در سفر به استان بوشهر که با هدف بازدید از اداره کل بیمه سلامت این استان و جهت دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نماینده این استان انجام شد، گفت: شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه از اقدامات بزرگ است و در این طرح ۹۰ درصد هزینه‌های بستری، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی درمان عموم مردم زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

او ادامه داد: افزایش شمار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای دریافت خدمات بیمه‌ای حرکت مناسبی برای کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم در برابر این بیماری‌های پر هزینه و کمر شکن بود که از نیمه دوم امسال آغاز شد و تاثیر بالایی در کاهش هزینه درمانی این بیماران داشته است.

ناصحی تصریح کرد: در زمان حاضر ۴۴ بیماری در سامانه و ۱۰۷ بیماری نیز در کمیته‌های استانی شناسایی و ثبت شده است که که پس از بررسی وضعیت بیمار هزینه‌های او زیر پوشش صندوق بیماران خارج از ضوابط قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن این طرح تا پایان هفته گذشته ۲۰۰ هزار بیمار از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نشان دار و در سامانه بیمه سلامت ثبت شده‌اند که ارائه خدمات درمانی به آنها به طور کامل زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

او یادآور شد: تا کنون بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار داشتند که اکنون بیماری‌های گروه‌های سکته مغزی، سرطان‌ها، بیماری‌های اس ام‌ای (عصبی – عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.

ناصحی گفت: استقرار نظام ارجاع در سیستم درمانی کشور از ابتدای دی ماه جاری در کشور اجرایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا اردیبهشت سال آینده در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع قرار می‌گیرند و این طرح در بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت پرداخت سرانه درمان در کشور اجرا می‌شود.

او با اشاره به اجرای پایلوت نظام ارجاع در استان‌های فارس و مازندران گفت: نواقص اجرای این طرح در استان‌های پایلوت احصا و اصلاح شده تا با نگاه بهتری خدمات درمانی مناسبی به عموم مردم روستا‌ها و شهر‌های کم جمعیت ارائه شود.

ناصحی ادامه داد: استقرار در کشور وضعیت خوبی پیدا کرده است و یکپارچه‌سازی سامانه نیز در این زمینه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: انتظار‌ها برای تحقق سامانه جامع الکترونیکی در این بخش با تولیت وزارت بهداشت روبه پایان است که در این صورت شاهد فعالیت سامانه واحدی در شهر‌ها و روستا‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی به شکلی جامع خواهیم بود.

ناصحی با اشاره به اهمیت اجرای طرح دارویار در هدفمندسازی یارانه‌های اختصاص یافته به دارو، گفت: در اجرای این طرح سه هزار برند دارو به تازگی به فهرست تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است.

او افزود: در زمان حاضر نزدیک به ۲ هزار داروی بیمه‌ای زیر پوشش طرح دارویار قرار دارند.

ناصحی اعلام کرد: از ۳۶۶ قلم دارو که قرار بود تحت پوشش بیمه قرار گیرند اکنون ۳۰ قلم از سوی بیمه سلامت به صورت پرداخت در صندوق صعب‌العلاج اضافه شده و مابقی نیز بتدریج با تصویب در شورای عالی بیمه به جمع دارو‌های بیمه‌ای طرح دارویار افزوده می‌شوند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: حمایت بیمه‌ای از مادران باردار و فرزندانشان تا ۵ سالگی و درمان زوج‌های نابارور در بخش خصوصی و دولتی در سراسر کشور اجرا شده است طوری که در بخش دولتی ۹۰ درصد بستری و ۷۰ درصد سرپایی هزینه درمان این افراد و در بخش خصوصی هم با تعرفه عمومی پرداخت می‌شود.

او اعلام کرد: بیمه سلامت امسال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مادران نابارور و درمان زوج‌های نابارور پرداخت کرده است و پیش‌بیبنی می‌شود تا پایان سال این میزان به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

ناصحی افزود: امیدواریم تا سال آینده با افزایش دسترسی‌ها و توسعه مراکز دانشگاهی ارائه این خدمات به بیمه شده‌ها در سراسر کشور افزایش یابد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.