مرگبارترین حادثه غرق کشتی مهاجران امسال

دست‌کم ۱۴۰ پناهجو مسیر اروپا در آب‌های ساحلی سنگال غرق شدند

یک کشتی با حدود ۲۰۰ سرنشین سنگال را به مقصد جزایر قناری اسپانیا ترک کرده بود، آتش گرفت و در سواحل شمال‌غرب سنگال غرق شد

شهروند آنلاین: در پی غرق‌شدن یک کشتی حامل پناهجویان در آب‌های سنگال واقع در غرب آفریقا، بیش از ۱۴۰ مهاجر جان خود را از دست دادند. بنا بر گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) این حادثه مرگبارترین حادثه غرق کشتی مهاجران در سال ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شود.

این کشتی که روز شنبه با حدود ۲۰۰ سرنشین شهر ساحلی «ام‌بور» در سنگال را به مقصد جزایر قناری اسپانیا ترک کرده بود، در همان ساعات اولیه حرکت آتش گرفت و در سواحل شمال‌غرب سنگال غرق شد. ۵۹نفر از مهاجران نجات یافته و بقیه غرق شده‌اند.

بیانیه سازمان بین‌المللی مهاجرت بر این موضوع اشاره دارد که شمار قایق‌هایی که در ماه‌های اخیر از سنگال رهسپار اسپانیا شده‌اند، «به‌طور قابل توجهی» افزایش یافته است.

برآورد این سازمان حاکی از آن است که تنها در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۱هزار نفر از همین مسیر وارد جزایر قناری شده باشند؛ این درحالی است که آمار مهاجران این مسیر، در دوره مشابه یک‌سال پیش از این 2هزار و۵۵۷ نفر بوده است.

بیشترین آمار مهاجران مجمع‌الجزایر قناری به سال ۲۰۰۶ میلادی برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که بیش از ۳۲هزار مهاجر خود را به این جزایر اسپانیا رسانده بودند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۴۱۴نفر در این مسیر مهاجرت جان خود را از دست داده‌اند.

اگرچه زمانی سواحل سنگال یکی از اصلی‌ترین نقاط عزیمت مسافرانی بود که قصد ورود به خاک اروپا را داشتند اما در سال‌های اخیر تغییراتی در این مسیر حرکت به وجود آمده و سنگالی‌ها ترجیح می‌دهند از راه زمین خود را به تونس یا لیبی برسانند و از آنجا و با قایق رهسپار مدیترانه شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.