دارو‌های سنتی زیر پوشش بیمه می‌روند

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت:هم‌اکنون پوشش بیمه‌ای برای متخصصان طب ایرانی انجام شده است و به زودی دارو‌های سنتی نیز زیر چتر حمایت بیمه‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش شهروند آنلاین،دکتر نفیسه حسینی یکتا در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی گفت:در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش تسهیل راه‌اندازی دانشکده‌های طب ایرانی انجام شده است و متقاضی راه‌اندازی این دانشکده‌ها هستیم، 2 واحد از طب ایرانی به صورت اجباری از سال آینده در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در سازمان نظام پزشکی، افزود: تشکیل کمیته مشترک گردشگری و طب ایرانی از اقدامات زیر ساختی در این حوزه است.

دکتریکتا با تاکید بر اینکه شاه کلید کنترل بیماری‌های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است،گفت: طب ایرانی در این زمینه می‌تواند استفاده شود از این رو امسال آغاز مرحله کشوری ادغام طب ایرانی در نظام سلامت با هدف اصلاح سبک زندگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و سال آینده توسعه می‌یابد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی گفت:در موج پنجم کرونا فقط در هفت مرکز ارائه خدمت داشتیم، در موج ششم، با تشکیل کمیته طب ایرانی و حمایت ویژه معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۵۸ مرکز طب ایرانی بصورت سرپایی خدمات درمانی و مشاوره‌ای ارائه دادند و اکنون نیز فعالیت دارند.

دکتر یکتا گفت: ۱۰ داروی سنتی به عنوان کمک درمان در چرخه فهرست دارویی کرونا وارد بازار شده و مورد استفاده برای بیماران قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خدمات طب ایرانی در نظام سلامت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه ادغام شد و در دولت سیزدهم توصیه به طب ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های مورد تاکید ویژه قرار گرفته است تا اقدامات موثر و کارآمد باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها انجام دهیم.

دکتر یکتا با اشاره به اینکه طب ایرانی در سازمان جهانی پذیرفته شده است، گفت: داروسازی سنتی ظرفیتی است که می‌تواند در درمان بیماری‌ها موثر باشد، با بین‌الملل‌سازی طب ایرانی می‌تواند، فرهنگ و آرمان جمهوری اسلامی را به جهانیان منتقل کند، پس باید در راستای تسهیل و مانع‌زدایی توزیع و عرضه دارو‌های سنتی همت کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.