برآورد میزان ضرر کشور از هر روز تعطیلی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: هر روز تعطیلی در کشور ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه برای دولت بر جا می‌گذارد.

به گزارش شهروند آنلاین،میثم لطیفی روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز بکار همایش ملی بهره‌وری در یزد در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۰ درصد نیروهای دولتی در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که هر روز تعطیلی در این بخش قریب به یکهزار میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد.

او خاطر نشان کرد: بدین ترتیب برای تصمیمات‌مان باید بهره‌وری را مد نظر قرار دهیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

لطیفی در ادامه گفت:سند بررسی بهره‌وری تصمیمات گذشته هم باید تدوین شود و درهمایش ملی بهره‌وری هم باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد وفعالیت‌هایی که قبلا تصمیم گرفته‌اند بررسی شود زیرا برخی از صنایع و واحدهای پرآبخواه در مناطق خشک ایجاد شده است .

او با طرح این سوال که چرا بسیاری از شهرک‌های صنعتی در شهرهایی است که مسیر باد به سمت شهر است و آلودگی را از بیرون به داخل شهر منتقل می‌کند، پرسید: چرا به مکان‌یابی توجه نشده است؟

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: نباید تجربه‌های تلخ گذشته را فراموش کنیم و باید با سند بهره‌وری از تکرار این اشتباهات در آینده نیز جلوگیری شود؛ این مطالبه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: باید از تکرار خطا و اصرار بر خطا در راستای افزایش بهره‌وری جلوگیری کرد.

دوازدهمین همایش ملی بهره‌وری با شعار “بهره‌وری و تصمیمات سرنوشت‌ساز” روز سه‌شنبه با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

پشتیبانی از اهداف و برنامه‌های ملی در حوزه بهر‌ ‎وری، تبیین و ترویج موضوع بهره‌وری و گفتمان‌سازی آن به عنوان یکی از اولویت‌های جدی توسعه کشور، واگذاری نقش و کمک به نقش‌آفرینی بیشتر استان‌ها در موضوعات ملی و برندسازی ملی برای استان یزد در حوزه بهره‌وری از اهداف برگزاری همایش یاد شده است.

بهره‌وری و سیاستگذاری اقتصادی( با تکیه بر قیمت‌گذاری)، بهره‌وری و قوانین و مقررات و بهره‌وری و کیفیت منابع انسانی از محورهای این همایش ۲ روزه اعلام شد.

در این همایش، کارگاه‌های تخصصی با محوریت بهره‌وری سیاست‌گذاری اقتصادی ، تدوین شاخص‌های اختصاصی بهره‌وری مبتنی بر مدل سازمان بهره‌وری آسیایی، بهره‌وری و قوانین مقررارت ، گرفتن نبض فرایندهای کاری،بهره‌وری و کیفیت منابع انسانی، مدل ایرانی ارزیابی بلوغ نظام مدیریت بهره‌وری،نگاه منطقه‌ای به توسعه بهره‌وری در کشور نیز برپا می‌شود.

در همایش مورد اشاره اعضای کارگروه ارتقای بهره‌وری استانها،مدیران دستگاههای اجرایی،روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانها،اعضای نظام مهندسی و دانشجویان و اساتید رشته مرتبط با بهره‌وری حضور دارند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.