مخبر:خسارت‌های وارده به کشاورزان و دامداران جبران می‌شود

معاون اول رئيس‌جهموری با اشاره به برنامه‌های دولت سيزدهم برای توسعه سيستان و بلوچستان، تاكيد كرد: وضعیت کنونی استان سیستان و بلوچستان باید بهبود پیدا کند و دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه همه‌جانبه این استان درنظر گرفته است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد مخبر ظهر امروز پس از بازديد از چاه‌نيمه‌های منطقه سيستان و برخی گلخانه‌های آسیب‌دیده کشاورزان از سرما، با حضور در فرمانداری ويژه شهرستان زابل در نشستی با مدیران، نمایندگان و مسئولين اين منطقه با تأكيد بر اينكه در دولت سیزدهم برای پیشرفت کشور ريل‌گذاری جديدی شده است، افزود: با وجود برخی هجمه‌ها و فشارهای دشمنان به زودی شاهد گشايش‌های خوبی در كشور خواهيم بود.

معاون اول رئيس‌جمهوری با تأكيد بر اينكه مردم محور اصلی برنامه‌های توسعه دولت هستند، خاطرنشان كرد: بستر حضور و فعاليت مردم در پيشرفت كشور در اين دولت فعال شده است و دولت به عنوان تسهيل‌گر در كنار مردم و بخش خصوصی برای توسعه همه‌جانبه كشور حضور خواهد داشت.

مخبر با اشاره به مشكلات كشور در زمان روی كارآمدن دولت سيزدهم اظهار داشت: گام‌های بلندی در زمينه اشتغال و مسكن برداشته شده است و به رغم برخی كارشكنی‌ها، سرمايه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف كشور برنامه‌ريزی شده و در حال انجام است.

او با اشاره به ظرفيت‌های استان سيستان و بلوچستان گفت: استان سيستان و بلوچستان با مزيت همجواری در كنار دريا و سفره‌های آب زيرزمينی نبايد با مشكلات خشكسالی و كم آبی روبه‌رو باشد و دولت برنامه دارد تا با اجرای طرح انتقال آب از دريا، استخراج آبهای ژرف و پيگيری حقابه هيرمند مشكلات كم‌آبی استان ظرف دو، سه سال آينده برطرف شود.

معاون اول رئيس‌جمهوری همچنين در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به خسارات وارده به دامداران و كشاورزان منطقه سيستان پس از سرمازدگی هفته‌های اخیر، تصريح كرد: در اين سفر تصميمات خوبی برای ارايه كمك‌ها و تسهيلات مالی به گلخانه‌ها و دامداری‌هايی كه از خشکسالی و سرمازدگی دچار آسيب شده‌اند، اتخاذ می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مشكلات سوخت استان سيستان و بلوچستان تأكيد كرد: جايگاه‌های سوخت در اين استان متناسب با جمعيت و وسعت وجود ندارد و با برگزاری جلسات در اين سفر و با حضور وزير نفت برنامه‌ها و طرح‌هایی برای حل مشكل جايگاه‌های سوخت بررسی و پس از تایید اجرا می‌شود.

مخبر به حساسيت و علاقمندی مقام معظم رهبری و همچنین رئيس‌جمهوری نسبت به منطقه سيستان و بلوچستان اشاره و تاكيد كرد: افتتاح خط ريلی زاهدان–خاش موجب خرسندی مقام معظم رهبری شد و رئيس‌جمهوری نيز پس از بروز برخی مشكلات طی روزهای گذشته در اين استان تيمی از دولت را مامور كرد تا مسائل اين استان هر چه سريعتر پيگيری و برطرف شود.

او در پايان اين جلسه با اشاره به سرمای روزهای گذشته در اين منطقه و گرانی قبض‌های برق اعلام كرد كه برای جبران اين مسأله در این سفر تصمیم‌گیری می‌کنیم.

گفتنی است پیش از ورود معاون اول رئیس‌جمهوری به فرمانداری ویژه زابل برخی از شهروندان این منطقه برای گفت‌وگو با او جمع شده بودند که مخبر نیز با حضور در میان آنها به دغدغه‌ها و مشکلات‌شان گوش سپرد و قول داد پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازم برای حل مشکلات مردم انجام شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.