اختیار تعطیلی مدارس به آموزش‌وپرورش سپرده می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت: برای جلوگیری از تعطیلی مدارس؛ تقویم آموزشی و تعطیلات کشور ساماندهی شوند. ضربه‌ای که تعطیلی مدارس به کشور وارد می‌کند قابل جبران نیست.

به گزارش شهروند آنلاین؛ یوسف نوری در هزار و بیست و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش  گفت: برای تعطیل کردن مدارس باید شاخص‌های جهانی را در نظر بگیریم و بهتر است این اختیار به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

نوری افزود: بچه‌ها چطور باید اجتماعی شوند؟ و چطور برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی آماده شوند؟ دانش‌آموزان باید با چالش‌های اجتماعی مواجه شوند تا بعداً وقتی در شرایط این چنین قرار گرفتند،بتوانند تصمیم‌های درستی بگیرند.

وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شوند تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.

او با اشاره به لزوم ساماندهی تقویم آموزشی گفت: یک ماده واحده که تمام جوانب تقویم آموزشی در آن در نظر گرفته شده تهیه و تدوین شود تا آموزش و پرورش، مناطق آموزشی خود را بر اساس آن ساماندهی کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه گفت: تعطیلی بدون برنامه مدارس به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند. هر چند جریان آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود، اما هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

محمود امانی با اشاره به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در چند مورد تداخل جدی این سند با وظایف و اختیارات آموزش و پرورش وجود دارد که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود. امانی  افزود: بر اساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش، بررسی طرح‌ها و لوایح قانونی مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی بر عهده این شورا است.

او افزود: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی تقویم آموزشی را برای اعلام نظر کارشناسی به این شورا ارسال کرده است. این طرح در کمیسیون‌های شورای عالی با حضور افراد صاحب نظر و متخصص امر تعلیم و تربیت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: این طرح سه بخش دارد یکی دادن اختیار به شورای عالی آموزش و پرورش برای تعیین تقویم آموزشی، دوم انعطاف‌پذیری در سطح استان‌ها برای تعیین تقویم آموزشی متناسب با شرایط و اقلیم هر استان و سوم لغو مصوبات محدودکننده پیشین.

طرح تقویم آموزشی نیز در جلسه مورد بحث و بررسی اعضای شورای عالی قرار گرفت و اصلاحات لازم در آن اعمال و برای ارسال به مجلس شورای اسلامی آماده شد.

در ادامه این جلسه طرح مدرسه مجازی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اعضای شورای عالی تاکید داشتند باید تمامی جوانب این موضوع به طور مشخص و شفاف بیان شود تا بعداً مشکلی برای مردم ایجاد نشود. اعضای شورای عالی این طرح را برای بررسی و کار کارشناسی بیشتر به کمیسیون‌های شورای عالی عودت دادند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.