مقابله به مثل ایران علیه مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه از انتشار فهرست تحریم‌های جدید کشورمان علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ناصر کنعانی، اقدام اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس در اعمال تحریم علیه شماری از اشخاص حقوقی و حقوقی کشورمان را به شدت محکوم کرد و آن را نشانه ناتوانی ذهنی آنان از درک درست واقعیات ایران و سردرگمی در قبال اقتدار کشورمان دانست.

او گفت: اقدامات تحریمی اخیر اروپا و انگلیس علیه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤلان قضائی، نظامی، انتظامی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حاکی از استیصال، سرخوردگی و عصبانیت از شکست فضاحت‌بار اخیر در ایجاد بی‌ثباتی در کشورمان با وجود تلاش‌ها و هزینه‌های سنگین آنان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: البته آنان بخوبی می‌دانند که تحریم‌ها بر عزم و اراده ملت ایران برای مقابله با دخالت و توطئه‌های خارجی، خللی وارد نمی‌کند.

کنعانی یادآور شد:جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای عمل متقابل در پاسخ به این سیاست‌های شکست خورده محفوظ می‌داند.

اتحادیه اروپا دیروز در بیانیه‌ای با ارائه جزئیات بسته تحریمی ضدایرانی اعلام کرد که ۱۸ شخص و ۱۹ نهاد را در فهرست تحریم‌هایش قرار داده است.

بنا بر این بیانیه آقایان سید حمید سجادی هزاوه، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، حسن عسگری، حسین مدرس خیابانی، اسماعیل زارعی کوشا، محمداسمائیل کوثری، مصطفی میرسلیم، محمدتقی نقدعلی، موسی غضنفرآبادی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، احمد کادم، محمدنظر عظیمی، عباس نیلفروشان، مسلم معین، محمد کرمی، علی اکبر جاویدان و عباس آذرپناه در فهرست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفتند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.