در سال 2023 فقط والیبال ببینید!

مروری بر تورنمنت‌های مهمی که بلندقامتان ایران باید در آن شرکت کنند

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، والیبال در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری نزد ورزش‌دوستان پیدا کرده است. این رشته به واسطه موفقیت‌های بین‌المللی همچنان یکی از ورزش‌های پرطرفدار است و به همین دلیل سال میلادی شلوغ آن قابل توجه است. علاقه‌مندان به والیبال در سال 2023 شاهد برگزاری 18 رویداد بین‌المللی خواهند بود. مسابقاتی که قطعا جذابیت‌های بسیاری خواهند داشت و در این گزارش به برخی از آنها اشاره می‌شود.

لیگ‌ ملت‌های جهان در پیش است

یکی از مهم‌ترین رویدادهای 2023 مسابقات لیگ ملت‌های والیبال است که هفته نخست پنجمین دوره آن از 16 تا 21 خرداد در ژاپن برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در چهار دوره قبلی این رقابت‌ها را به ترتیب با ایگور کولاکوویچ (2018 و 2019)، ولادیمیر آلکنو (2021) و بهروز عطایی (2022) دارد، سال گذشته ضمن صعود به مرحله نهایی، رتبه هفتم را میان 16 تیم به دست آورد و در این رقابت‌ها از نسل جدید و جوان خود در تیم بزرگسالان رونمایی کرد. حالا دوره جدید این مسابقات هم با توجه به باتجربه شدن نسل کنونی والیبال جذاب است.

اوج جذابیت در انتخابی المپیک

پس از پنجمین دوره لیگ ملت‌ها، 24 تیم انتخاب‌شده برای حضور در مسابقات والیبال انتخابی المپیک پاریس بر اساس رنکینگ جهانی، سیدبندی خواهند شد و این موضوع اهمیت عملکرد تیم‌ها در لیگ ملت‌های 2023 را بیش از پیش افزایش می‌دهد. با مشخص شدن تیم‌ها و حریفان‌شان، مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس از تاریخ 8 تا 16 مهرماه به میزبانی ژاپن و چند کشور دیگر که در آینده اعلام می‌شوند، برگزار خواهد شد.

المپیک آسیایی هم داریم

بازی‌های آسیایی که به نوعی المپیک قاره آسیا محسوب می‌شود و سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، یکی دیگر از میادین مهم پیش روی والیبال ایران در سال آینده است. مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی از 28 شهریور تا چهارم مهرماه و رقابت‌های بخش زنان نیز از 6 تا 15 مهرماه به میزبانی چین برپا می‌شود که با توجه به سیاست‌های کلان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هدف‌گذاری برای دفاع از عنوان قهرمانی 2018 و کسب مدال در این رقابت‌ها در دستور کار والیبال ایران قرار گرفته است.

زنان وارد می‌شوند

حضور تیم ملی والیبال زنان ایران در بازی‌های آسیایی یکی از نکات جالب توجه رویدادهای 2023 خواهد بود، چرا که برای نخستین‌بار پس از انقلاب اسلامی، زنان والیبالیست در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند. تیم ملی والیبال زنان ایران معتبرترین مسابقات والیبال زنان قاره کهن یعنی رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا را هم پیش رو دارد که از 11 تا 19 شهریور در تایلند برگزار می‌شود.

سایر رویدادهای مهم والیبال

در سال 2023 علاوه بر برگزاری رویدادهای هر ساله، مسابقات قهرمانی دختران و پسران زیر 16 سال آسیا هم برای نخستین‌بار برگزار خواهد شد تا کشورها فرصت بیشتری برای معرفی استعدادهای خود به دنیای حرفه‌ای و قهرمانی در والیبال داشته باشند. مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان هم از رویدادهای مهم سال 2023 برای والیبال ایران محسوب می‌شود. مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان نیز از تاریخ 16 تا 25 تیرماه در کشور بحرین برگزار می‌شود. همچنین در لیگ برتر والیبال ایران باید منتظر مشخص شدن تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی و معرفی قهرمان باشیم. قهرمان رقابت‌ها در اردیبهشت‌ماه عازم بحرین خواهد شد تا در جام باشگاه‌های مردان آسیا شرکت کند و در صورت موفقیت، در آذرماه سال بعد به جام باشگاه‌های جهان اعزام ‌شود. لیگ برتر زنان هم ادامه دارد و قهرمان این تورنمنت در اردیبهشت سال بعد به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.