یک خارجی غیرمنتظره به ایران می‌آید

اقدام ویژه برای نیمکت تیم ملی بسکتبال زنان

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، فدراسیون بسکتبال در ماه‌های گذشته با مدیریت جدید سر و شکل تازه‌ای گرفته است. تیم ملی بسکتبال ایران در ماه‌های گذشته نسل جدیدی به خود دیده و قدم‌های مثبتی در راه پیشرفت برداشته است. حالا مدیران فدراسیون قصد دارند در بخش زنان نیز اقدامات موثری انجام دهند که اولین آن جذب مربی خارجی برای تیم ملی زنان است.

تیم ملی بسکتبال پنج‌نفره زنان ایران در سال‌های گذشته جزو تیم‌های قدرتمند آسیا نبوده است. این تیم در گروه B قاره کهن قرار دارد. فدراسیون برنامه‌هایی در نظر گرفته تا این تیم در آینده بتواند با تیم‌هایی مثل چین، ژاپن و استرالیا رقابت کند. برای رسیدن به این موفقیت یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها استخدام مربی خارجی است.

فتانه ملک، نایب‌رئیس زنان فدراسیون بسکتبال، در این‌باره گفت: «برای صعود به جمع مدعیان قاره آسیا همکاری با یک گزینه خارجی به عنوان سرمربی را در برنامه قرار داده‌ایم. رایزنی‌های ابتدایی در این زمینه هم آغاز شده است. پیگیریم تا بتوانیم با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین گزینه ممکن را در اختیار بگیریم.»

او افزود: «در مورد مربی خارجی و جذب آن هنوز به نتیجه قابل استنادی نرسیده‌ایم، بنابراین وضعیت‌مان در این زمینه مشخص نیست. هر زمان جذب مربی خارجی قطعی شود، استارت همکاری را می‌زنیم و برای حضور در مسابقات آسیایی آماده می‌شویم. البته جذب مربی خارجی به‌منزله نفی مربیان داخلی نیست. به توانایی مربیان داخلی شک نداریم، اما برای تسریع در روند حرکتی نیازمند گام جهشی هستیم که همکاری با مربی خارجی لازمه آن است. به‌طور حتم از دانش مربیان داخلی کماکان بهره‌مند خواهیم بود.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.